مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: ۶۴ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین با بیش از ۵۹۲۵ کارگر وضعیت بحرانی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین زکی زاده مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: میزان تورم در شهرها به ۱۴.۲ درصد و در روستا به ۱۳.۸ درصد رسیده و برخی اقلام اساسی از جمله گوشت سفید، برنج، تخم مرغ و پنیر از شش تا ۱۳ درصد افزایش یافته و میانگین بالارفتن قیمتها ۲۰ درصد بوده است.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۲ درصد و در استان به ۱۱ درصد رسیده و میزان مشارکت مردم در قزوین با ۹ درصد بیشتر از میانگین کشوری حدود ۴۹.۲ درصد است.

زکی زاده اضافه کرد: در کنار ۱۹ درصد تعدیل نیروی کار در استان شاهد افزایش این وضعیت بودیم و در این میان ۶۶۳۹ بیمه شده جدید هم در استان به جمع شاغلان اضافه شده است.

مدیرکل هاهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در بخش صنعت با صدور ۳۹۵۲ مجوز امسال شاهد افزایش ۱۵ درصدی در مجوزها اما کاهش ۲۴ درصدی سرمایه گذاری ها هستیم.

وی اظهارداشت: در بخش کشاورزی امسال ۲۲ مجوز صادر شد که برای ۱۱۷ نفر شغل ایجاد کرد و صدور جواز تاسیس هم ۶۳ درصد رشد داشت اما در بخش گردشگری کاهش صدور مجوز داشتیم.

مصارف بانکی ۴۴۹۰ میلیارد تومان

زکی زاده با اشاره به منابع بانکی استان هم گفت: امسال میزان مصارف بانکی به ۴ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان رسید که ۳۲ درصد در صنعت، ۳۴ درصد در بخش خدمات، ۱۲ درصد در بخش کشاورزی و ۷ درصد در مسکن ثبت شده و مابقی در سایر حوزه ها بوده است.

وی اظهارداشت: در نیمه اول امسال شاهد افزایش ۳۱ درصدی صادرات بودیم و واردات هم ۴.۹ درصد کاهش یافته است.

زکی زاده اضافه کرد: صادرات امسال ۲۹۸ میلیون دلار و واردات ۴۵۰ میلیون دلار بوده که ۶۳ درصد آن ماشین آلات و ۱۱ درصد مواد اولیه است.

۶۴ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین بحرانی است

وی بیان کرد: در استان قزوین تعداد ۶۴ واحد بحرانی درجه یک و دو داریم که در آنها ۵۹۲۵ نفر فعالیت می کنند که نسبت به سال قبل تغییر خاصی نداشته ایم.

زکی زاده تصریح کرد: ۶۷ درصد واحدهای صنعتی وتولیدی استان وضعیت خوبی دارند، ۱۵ درصد شرایط متوسط و ۱۲ درصد فرسوده هستند که باید نوسازی شوند.

 

انتهای پیام/پ

 

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار