در جلسه علنی امروز؛

مجلس با کلیات طرح حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی موافقت کردند

نمایندگان مجلس با کلیات طرح حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی موافقت کردند.

مجلس با کلیات طرح حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی موافقت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 11 آذرماه) در جریان بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات با 129 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.

محمدعلی نجفی یکی از مخالفان این طرح اظهار کرد: اینکه یک قانون شبه دائم گذاشته شود، باعث ایجاد رانت شود و صنعت را گرفتار کند چه چیزی به داشته‌های ما اضافه خواهد کرد؟ شما که با عدم تخصیص ارز در آنجایی که نباید مانع از واردات کالا شود و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهید پس این طرح چه چیزی به داشته‌های ما اضافه خواهد کرد؟

نجفی ادامه داد: آیا لازم است که برای کنشگران اقتصادی پرونده مجرمانه تشکیل دهیم؟ ما با این کار تنها ریسک سرمایه گذاری را از فعالان اقتصادی خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که یا کارهای قبلی ما عبث بوده و یا کار امروزمان بیهوده است،‌ نمی‌شود طی دو ماه دو کار متناقض انجام داد و باید بدانید که با تصویب این طرح شرکت‌های خصوصی و بخش خصوصی گرفتار خواهند شد.

همچنین مهدی مقدسی در موافقت با طرح مذکور گفت: ما اکنون امکان استفاده از تولیدات داخلی را دارا هستیم، اما مایحتاج ما با دور زدن از خارج‌ مرزها تأمین می‌شود؛ لذا صحبت بنده این است به عنوان مثال وقتی ما واگن تولید می‌کنیم چه دلیلی دارد که آن را از خارج کشور وارد کنیم؟

وی افزود: ما اکنون دو سایت بزرگ تولید کننده کشتی در کشور داریم اما نیاز خود در این حوزه را از خارج از مرزها تأمین می‌کنیم!

مقدسی تصریح کرد: در کشور ما محصولات با کیفیت بسیاری تولید می‌شود، بنابراین تشکیل این سامانه ضرورت دارد تا هم تولیدات داخل معرفی شود و هم الزام قانونی برای خرید آنها فراهم شود. همچنین کسی که قانون را دور می‌زند باید مجازات شود چرا که مصرف کالای ایرانی باید به ضرورت مبدل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار