در راستای احقاق حقوق عامه انجام شد؛

ورود مدعی العموم به موضوع تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در محور شمشک- دیزین

در راستای احقاق حقوق عامه مدعی العموم به موضوع تخریب محیط زیست در محور شمشک- دیزین ورود کرده است.

ورود مدعی العموم به موضوع تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در محور شمشک- دیزینبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو گزارش سازمان محیط زیست استان البرز به دادسرا مبنی بر تخریب مناطق حفاظت شده، از بین رفتن موجودات آبزی در محور دیزین، شمشک موضوع در دستور رسیدگی قرار گرفت و شکایت واصله در دادسرای ناحیه ۲ ثبت شد.

آقایاری معاون دادستان کرج با تاکید بر رعایت الزامات محیط زیستی در این محور از احضار پیمانکار مربوطه خبر داد و گفت: دستور توقف عملیات راهسازی به دلیل بی توجهی به دستور قضایی، در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن و نابودی موجودات زنده در آن موقعیت جغرافیایی در جهت احقاق حقوق عامه صادر شد.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از ورود مدعی العموم، پیمانکاران راهسازی محور دیزین - شمشک با سازمان‌های متولی همانند محیط زیست استان البرز و سازمان صنعت و معدن و تجارت، توافق‌هایی جهت رعایت الزامات محیط زیستی و جلوگیری از تخریب معادن و منابع طبیعی حاصل از سوی پیمانکار انجام دادند و خسارت‌های وارده به خزانه دولت واریز و جبران شد.

معاون دادستان کرج گفت: در این خصوص قراردادی ما بین اداره راه و شهرسازی استان البرز و پیمانکاران راه و شهرسازی شمشک- دیزین و سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان صنعت معدن تجارت استان البرز امضاء و با توجه به جبران خسارت و پرداخت حقوق دولتی مواد برداشت از منطقه محور شمشک دیزین به خزانه دولت، رضایت از پیمانکار اعلام شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: به دستور دادستانی، با نظارت سازمان‌های متولی امر و متخصص جهت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، دستور ادامه فعالیت و رفع توقف عملیات صادر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار