قاضی مسعودی مقام خبر داد

صدور رأی قطعی ۵ صراف در هفته آینده

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی از صدور رأی قطعی ۵ صراف در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی اظهار کرد: رأی قطعی ۵ صراف، هفته آینده صادر و به نوبت اعلام می‌شود.

احسان صفوی امیر، بهزاد بهرامی، سید مازن قائنی، مجید انصاری و پیمان ارغوانی ۵ صرافی هستند که با همکاری تعدادی از دلالان بازار ارز و سوءاستفاده از کارت‌های ملی افراد مختلف، ارز‌های مداخله‌ای بازار را تصاحب کرده که این کارشان موجب افزایش قیمت ارز و کالا‌های اساسی شده است.

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات این افراد، مجموع مبالغ مربوط به ۵ متهم را مبلغ ۱۵۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۷۴ دلار اعلام کرد.

نماینده دادستان گفت: در تحقیقات مشخص شد که بخشی از ارز خریداری شده و ثبت شده در سامانه سنا به نام افرادی است که از اقشار کم درآمد جامعه بودند و با دریافت مبالغ ناچیز بدون اینکه ارزی در اختیار این اشخاص قرار گیرد، کارت ملی و حساب بانکی خود را در اختیار متهمان قرار داده و متهمان نیز به دریافت ارز و جابه جایی وجوه از طریق کارت‌های بانکی این اشخاص اقدام کرده اند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد این افراد با در اختیار گرفتن کارت‌های ملی و بانکی اشخاص متعدد و با همکاری دلالانی که اسامی ایشان در پرونده منعکس است و سابقا پرونده ایشان با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده، مبالغ اشاره شده را به شرح فوق به نام این اشخاص در سامانه سنا به صورت صوری خریداری کرده و در نهایت ارز توسط صرافی‌های مورد نظر یا دلالان تصاحب شده است.

صدور رأی قطعی ۵ صراف در هفته آینده

سوء استفاده از کارت ملی ۱۰۲۸ نفر

قاضی در این جلسه پس از دفاعیات متهم احسان صفوی امیر خطاب به وی گفت: کارت ملی ۱۰۲۸ نفر مورد سوء استفاده قرار گرفته و دلار‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دادید گویای این است که به جای مصرف دلار در جای خود، در بازار آزاد و با ترفند، علیرغم ثبت در سامانه به اشخاصی که استحقاق نداشتند پرداخت کردید که آن‌ها مرتبط با شما بودند و شما در ازای اجاره کارت ملی به آن‌ها مبلغی می‌دادید.

گفتنی است، بر اساس استجازه مقام معظم رهبری، احکام صادره دادگاه‌های ویژه در غیر از احکام اعدام، قطعی و قابل اجرا است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار