ظریف در جمع خبرنگاران:

در ایران مانند همه دنیا پولشویی وجود دارد/ باید جلوی رخنه از طریق پولشویی را بگیریم

وزیر امورخارجه گفت: در کشور ما پولشویی هست مثل این که در همه کشورهای دنیا هست و این به آن معنا نیست که کسی با پولشویی همراهی می‌کند.

در ایران مانند همه دنیا پولشویی وجود دارد/ باید جلوی رخنه از طریق پولشویی را بگیریمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی 10 سوال و چند سوال مربوط به استیضاح مطرح شد و بنده هم توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کردم.

وی افزود: سوالات نمایندگان بسیار گسترده بود و درباره زمینه های مختلف همچون تعیین سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف، فعالیت وزارت خارجه در زمینه اقتصادی و روابط با همسایگان سوالاتی را مطرح سد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در زمینه پولشویی هم توضیحاتی دادم که سخنانی که داشتم کاملا واضح است و توضیح دادم حرفهایی که در صحبت‌های من نبود مطرح و فضایی را ایجاد کردند، در حالی صحبت های من مشخص است و بنده به عنوان فردی که همواره از نظام دفاع کردم واقعیت را هم همه جا گفته‌ام.

وی افزود:  این واقعیت وجود دارد که در کشور ما پولشویی هست مثل اینکه در همه کشورهای دنیا وجود دارد اما این به آن معنا نیست که کسی با پولشویی همراهی می‌کند، مهم آن است که با پولشویی برخورد جدی صورت گیرد.

ظریف تصریح کرد: کشور ما با وجود میزان مواد مخدر و فسادی که وجود دارد، در واقع امکان فرار مالیاتی که وجود دارد، بالاخره پولشویی در همه موارد صورت می‌گیرد، اما آنچه مهم است این است که با تصویب لوایح که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، لذا باید بتوانیم جلوی رخنه که از طریق پولشویی انجام شده است را بگیریم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد:  احساس می‌کنم در کل نظام این اراده و تعهد وجود دارد، البته گروه‌هایی ممکن است منافعی داشته باشند و به دنبال فضاسازی علیه این کار باشند، ولی این به معنای آن نیست که هیچ نهادی از جمهوری اسلامی این کار را انجام بدهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
زودتر اجرا شود
آخرین اخبار