پلیس آمریکا برنامه آموزشی با نیروهای رژیم صهیونیستی را لغو کرد

پلیس ایالتی آمریکا برنامه آموزشی مشترک خود با پلیس رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

پلیس آمریکا برنامه آموزشی مشترک با پلیس رژیم صهیونیستی را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس ایالت ورمونت آمریکا و اداره پلیس نورث همپتون در ماساچوست برنامه سفر سالانه خود برای بازدید از نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی و شرکت در برنامه آموزشی مشترک با آن‌ها را لغو کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک چندین سازمان از جمله سازمان‌های وابسته به «جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» به شدت با برنامه آموزشی مشترک با نیرو‌های پلیس رژیم صهیونستی مخالفت کردند. یک گروه ائتلافی از سازمان‌های مخالف، لغو این برنامه را اعلام کرد.

در این برنامه سالانه که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده است، نیرو‌های آمریکایی در یک سمینار یک هفته‌ای در سرزمین‌های اشغالی با سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی شرکت می‌کردند.

از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶ روابط میان واشنگتن و تل‌آویو در حال افزایش بوده است. در ۱۴ می‌ سال میلادی جاری رئیس جمهور آمریکا در اقدامی که با محکومیت گسترده‌ جهانی مواجه شد، طی مراسمی رسمی سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونستی به رسمیت می‌شناسد.  این اقدام دونالد ترامپ با حمایت و همراهی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراه بود.

«جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی» جنبشی جهانی است که در سال ۲۰۰۵ با هدف تحت فشار قرار دادن رژیم اشغالگر قدس با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان دادن به  اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی شکل گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار