در ادامه توافق آتش‌بس تجاری میان واشنگتن-پکن

ترامپ از موافقت چین با کاهش و حذف تعرفه واردات خودرو‌های آمریکایی خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت چین با کاهش و حذف تعرفه‌های خودرو‌های وارداتی به این کشور از آمریکا موافقت کرده است.

ترامپ از موافقت چین با کاهش و حذف تعرفه واردات خودرو‌های آمریکایی خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت چین با کاهش و حذف تعرفه‌های خودروهای وارداتی به این کشور از آمریکا موافقت کرده است. این تعرفه ها هم‌اکنون 40 درصد است.

همچنین کاخ‌سفید روز شنبه پس از ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین اعلام کرد این دو کشور موافقت کرده‌اند به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا 90 روز آینده از اعمال تعرفه‌های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ موافقت کرد افزایش تعرفه ها بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود از اول ژانویه اعمال کند، به طور موقت متوقف کند. پکن هم موافقت کرد مقدار قابل توجهی از محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و غیره را از آمریکا خریداری کند. همچنین اگر در این مدت 90 روز هیچ توافق تجاری‌ای در حوزه های انتقال فناوری، سرقت سایبری، کشاورزی و بخش‌های دیگر میان آمریکا و چین حاصل نشود، هر دو طرف موافقت کرده‌اند که تعرفه های 10 درصدی را به 25 درصد افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار