تامین بیش از 90درصد از درامدهای خراسان جنوبی از مالیات

 مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت:در هفت ماهه اول سال جاری بیش از 90 درصد درآمدهای استان خراسان جنوبی از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات تأمین شده است.

نباتی مدیر کل امور مالیاتی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری حدود 1495 میلیارد ریال مالیات وصول شده است.

وی افزود:که از  این میزان 893 میلیارد ریال مربوط به مالیاتهای مستقیم و 602 میلیارد ریال مربوط به مالیاتهای غیرمستقیم و ارزش افزوده بوده است.

 نباتی ادامه داد:میزان مالیات وصول شده نسبت به پیش بینی سازمان امور مالیاتی کشور 19 درصد کاهش داشته و فقط 81 درصد آن محقق شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان ادامه داد:3 درصد مالیات وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان و یک درصد مالیات وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده مستقیماً به حساب بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واریز می شود و مابقی مالیات وصول شده مستقیماً به حساب خزانه کل کشور واریز می گردد.

وی گفت: بر اساس بودجه های پیش بینی شده از قبل هزینه های حقوق و دستمزد، اجرای طرحهای جاری و عمرانی و ... در یک پروسه بازگشت توسط خزانه کل کشور به دستگاه اجرایی مربوطه پرداخت می گردد.

نباتی اظهارکرد: در سال گذشته بیش از 7 برابر مالیات وصول شده در استان، اعتبارات عمرانی و جاری تخصیص یافته و توسط سازمانها و دستگاههای اجرایی ذیربط هزینه گردیده است.

 نباتی مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی افزود:از ابتدای سال جاری  تاآبان ماه بیش از 623 میلیارد ریال مستقیماً توسط اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است که از این مبلغ بیش از 408 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و بیش از 215 میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان واریز شده است.

 وی در پایان بیان کرد:در حال حاضر فرآيند ثبت نام و ارائه اظهارنامه مؤديان مالیاتی به صورت 100 درصد الکترونيکي انجام می شود و انشاء ا... به زودی شاهد حذف کاغذ و تحولی بزرگ در فرایندهای رسیدگی به پرونده های مالیاتی خواهیم بود.

انتهای پیام/ ط آط

 پیش بینی کاهش 19 درصدی وصول مالیات در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار