سفر یونکر به پاریس به علت ادامه اعتراضات فرانسوی‌ها لغو شد

سفر رئیس کمیسیون اروپا به فرانسه به دلیل ادامه اعتراضات جنبش ضدسرمایه‌داری در این کشور لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری آناتولی، منابعی در کمیسیون اروپا روز دوشنبه از لغو دیدار ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، از فرانسه به دلیل اعتراضات جنبش ضدسرمایه‌داری در این کشور خبر دادند.

قرار بود یونکر در مجمع ملی فرانسه (پارلمان) سخنرانی کند، اما دیدارش از پاریس به دلیل اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت در این کشور لغو شد.

همچنین قرار بود ژان کلود یونکر سه‌شنبه شب با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و ریشار فران، رئیس مجمع ملی این کشور، نیز دیدار کند، اما این نشست‌ها نیز به تعویق افتاد.

شایان ذکر است، هزاران نفر از معترضان جنبش ضدسرمایه‌داری طی دو هفته گذشته در پاریس و دیگر شهر‌های فرانسه در اعتراض به طرح جنجال برانگیز مالیات مکرون اجتماع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. پلیس فرانسه روز شنبه به سوی معترضان در پاریس گاز اشک‌آور شلیک کرد و متوسل به ماشین‌های آب‌پاش شد. معترضان شمار زیادی خودرو را به آتش کشیدند و به سوی نیرو‌های پلیس سنگ و بطری پرتاب کردند.

در این ناآرامی‌ها تاکنون دست‌کم سه نفر کشته شدند و یک هزار و ۴۳ نفر از جمله ۲۲۲ نیروی امنیتی نیز زخمی شدند. یک هزار و ۴۲۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۴ درصد مردم فرانسه از معترضان که بیشتر از طبقه متوسط جامعه هستند، حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار