عملکرد مثبت کرمانشاه در مبارزه باقاچاق

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:عملکرد کرمانشاه در مبارزه با قاچاق مثبت است.  

عملکرد مثبت کرمانشاه در مبارزه باقاچاقبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مثبت دانستن عملکرد استان کرمانشاه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تعداد پرونده های تشکیل شده و اموال مکشوفه نشان می دهد که در شناسایی قاچاقچی ها بین بخش های امنیتی، انتظامی و تعزیرات همدلی وجود دارد.
 
علی مویدی با بیان اینکه کرمانشاه به دلیل داشتن مرز طولانی با عراق از استانهای برتر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است افزود: در بازدیدی که از مرزهای سومار و پرویزخان داشتیم شاهد اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق بودیم و با فعالان اقتصادی نیز گفتگو کردیم.
 
وی با اشاره به شرایط اقتصادی و تحریمها گفت: در این شرایط انسانهای زالوصفت و وطن‌فروشان برای سودجویی به اقتصاد کشور هجمه میکنند، وظیفه ما آسیب شناسی و شناسایی خلأهای قانونی است که از آن سوء استفاده می شود.
 
مویدی با تاکید بر شناسایی مسیرهای قاچاق و لزوم اقدامات پیشگیرانه در این باره افزود: در حوزه پیشگیری در کرمانشاه اقدامات مثبتی صورت گرفته که حاصل تغییر رویکرد در کلان کشور است که رویه پیشگیرانه را به جای مقابله محور قرار داده است.
 
 رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اجرا نشدن احکام تعدادی از پرونده های قاچاق کالا و ارز در دستگاه قضائی اظهار داشت:این پرونده های قاچاق مورد مطالبه مردم بوده که میطلبد هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.
 
مویدی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار پرونده های قاچاق کالا و ارز در دادگاهها هم به شرایط حساس کشور در سالجاری اشاره کرد و گفت: مجموعه دولت و نظام پیش بینی این شرایط را از قبل داشتند و مقام معظم رهبری از سالها قبل بر اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق کالا توجه داشته اند.
 
وی با بیان اینکه در بدو عهده‌داری این مسئولیت وعده دادم که صریح و روشن نام دستگاههایی که اهمیت و ضرورت شعار سال را احساس نکنند اعلام خواهم کرد.
 
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با بیان اینکه با وجود جانفشانی مرزبانان و نیروهای امنیتی و انتظامی انتظار می رود نتایج پرونده ها زودتر خود را به جامعه نشان دهد تاکید کرد: بررسی های انجام شده نشان میدهد بخش اعظمی از پرونده های قاچاق کالا و ارز که حکم قطعی دریافت کرده اند در اجرای احکام دادسراها متوقف می شوند.
 
مویدی با اعلام اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا آماده تامین امکانات برای دستگاه قضایی را دارد افزود: این قابل قبول نیست که بیش از 2 هزار پرونده که متعلق به سرشبکه ها و قاچاق چیان سازمان یافته هستند احکامشان اجرا نشود.
 
وی ارزش این پرونده های قطعی شده را نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دوستان در قوه قضائیه باید‌کمک کنند که اموالی که با محکومیت مافیای قاچاق می بایست به خزانه دولت واریز شود معطل نماند.
 
مؤیدی با بیان اینکه انصافا مجموعه قضایی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا کارهای شایسته ای داشته افزود: شناسایی این دو هزار پرونده معطل مانده نیز با همکاری دستگاه قضائی صورت گرفته که باید از ریاست قوه قضائیه و معاون اول این قوه و قضات محترم تقدیر کرد.
 
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد کولبران هم گفت: واژه کولبری را قبول نداریم و دولت در سال جاری یک کار هدفمند و همه جانبه را انجام داد و دراین کار هم حق به اصطلاح کولبر را لحاظ کرد و هم حقوق تاجر و دولت را دید.اگر این کار در استان کرمانشاه عملیاتی شود مرزنشینان که از سالم ترین انسانها هستند به حق شان خواهند رسید.
 
مؤیدی در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان خروج کالاهای اساسی از مرزها هم اظهار داشت: یکی از پیش بینی های ما در آغاز تحریمها احتمال خروج کالای اساسی از کشور بود به این لحاظ دولت ممانعت از خروج این کالاها را مصوب کرد و امروز آگاهی کافی برای جلوگیری از خروج این کالاها وجود دارد.
 
وی افزود: میزان خروج کالاهای اساسی از مرزها با جدیت استانداران استانهای مرزی روبه کاهش گذاشته اگر چه همچنان تهدید وجود دارد.
 
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره قاچاق سوخت در برخی نقاط مرزی استان کرمانشاه هم گفت: قاچاق سوخت در مرزها پدیده زشتی است که رویکرد نظام در احیاء کارت های سوخت می توان مدیریت بهتر در جداره مرزها شاهد بود.
 
مؤیدی درپاسخ به سوالی در مورد فرهنگ سازی برای حمایت از کالاهای ایرانی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم گفت: برای فرهنگ سازی و تبلیغات، ساختاری در ستاد تعریف شده که با ورود به فرهنگ جامعه و فرایند پیشگیری میتوانیم تمایل به استفاده از کالای قاچاق را به عنوان یک ضد ارزش شاهد باشیم.
 
 انتهای پیام/ز

فرهنگ سازی برای حمایت از کالاهای ایرانی

برچسب ها: قاچاق ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار