مدیرکل آموزش و پرروش اردبیل؛

استفاده از ظرفیت هنرستان ها در مسیر مهارت آموزی دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مهارت آموزی یکی از سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش است که در این راستا باید از ظرفیت هنرستان ها استفاده بهینه کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در همایش مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش مناطق و نواحی که با وی از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار شده بود، گفت: مهارت آموزی یکی از سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش است که در این راستا باید از ظرفیت هنرستان ها استفاده بهینه کرد.

وی با تاکید بر کارآفرینی هنرستان ها اظهار داشت: می توانیم استعدادهای موجود در بین هنرجویان را شناسایی کرده و ایجاد کارآفرینی کنیم و آنان را با بازار کار پیوند بزنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تبصره 75 خاطر نشان ساخت: به سمت تولیدی کردن هنرستان ها قدم برداریم و بالطبع درآمد حاصله از تولید محصولات برای تجهیز هنرستان ها هزینه خواهد شد.

ناصری همچنین از تولید صندلی دانش آموزی و پوشاک مدارس از سال آینده در هنرستان هایی که ظرفیت لازم را دارنند خبر داد.

به گفته وی هنرستان ها برای استفاده بهینه و حداکثری از امکانات و تجهیزات موجود خود با هم تعامل داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از مدیران هنرستان ها خواست تا با برنامه ریزی های لازم در این سال تحصیلی توسعه متوازن استان را که از میانگین کشوری بالاست، ارتقا ببخشند.

ناصری توجه به ساحت های 6 گانه سند تحول را خواستار شد و گفت: مدیران و معلمان با مطالعه این سند با راهکارهای عملیاتی و برنامه های اجرایی آن بیشتر آشنا شوند.

وی همچنین اجرای برنامه ویژه مدارس را بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت های هنرستان در حوزه مهارت آموزی عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

مهارت آموزی یکی از سیاست های محوری وزارت آموزش و پرورش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.