فنایی: داوران به دنبال اعتباری بیشتر از برانکو هستند/ نباید پشت افتخارات فغانی پنهان شویم

کارشناس داوری کشورمان گفت: داوران خود به دنبال جایگاه بهتری از برانکو هستند می‌خواهند مسابقات جهانی را قضاوت کنند.

فنایی:داوران به دنبال اعتباری بیشتر از برانکو هستند/نباید پشت افتخارات فغانی قایم شودمحمد فنایی پیشکسوت داوری کشورمان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره با برخی از اظهارات و اتهام‌هایی که به تازگی برخی از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری به داوران وارد نموده اند گفت: بسیاری از سرمربی‌ها نسبت به عملکرد تیم‌های داوری اعتراض دارند، اما برخی اوقات موقعیت‌های خوبی را از همین اشتباهات به دست می‌آورند.

داوران به دنبال اعتباری بیشتر از برانکو هستند

فنایی ادامه داد: این امکان وجود ندارد که داوران در طول مسابقات جهت گیری کرده و به نفع شخص و یا تیمی سوت بزند. برای مثال داوران لیگ برتر خود به دنبال اعتباری بیشتر از برانکو ایووانکویچ هستند و همانطور که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، داوران نیز با عملکرد خوب از فرش به عرش رفته و جواز سوت زنی در بسیاری از مسابقات جهانی را کسب می‌کنند.

انسان جایز الخطا است

کمک داور مسابقات جام جهانی اظهار کرد: داوران هم انسان هستند و به همین دلیل جایزالخطا هستند. بار‌ها در رقابت‌های مهم جهان نیز VAR بوده که توانسته به آن‌ها کمک کند و جلوی اشتباهاتشان را بگیرد.

مربیان برای تبرئه خودشان اشتباهات را به گردن داوران می‌اندازند

فنایی ادامه داد: بسیاری از داوران فوتبال برای آن که اشتباهات و نتیجه نگرفتن‌های خودشان را گردن شخص دیگری انداخته و یا خود را تبرئه کنند، داوران را بهانه می‌کنند. همچنین داوران نیز بدون اشتباه نیستند و بی شک مشکلات و نبود امنیتی که در طول دیدار‌های فوتبال برای آن پیش می‌آید، سبب اشتباه آن‌ها خواهد شد. در خارج از ایران، اما اگر کسی به داور توهین و یا حمله کند، جریمه‌های سنگینی شامل آن‌ها می‌شود.

داوری ایران نباید پشت فغانی پنهان شود

فنایی درباره با وضعیت داوری کشورمان گفت: داوری ایران نباید پشت افتخارات و درخشش‌های علیرضا فغانی و تیمش پنهان شود.۱۷ سال است که فوتبال حرفه‌ای وارد ورزش ایران شده است، اما هیچ حرفه‌ای گری در آن مشاهده نمی‌شود. از زمین فوتبال تا امکانات داوری مشکل دارد و همین موضوع‌ها مانع پیشرفت فوتبال ایران خواهد شد.

داوران سواد و علم بیشتری نسبت به بازیکنان دارند

پیشکسوت داوری کشورمان در پایان گفت: در تیم‌های داوری دکتر و مهندس‌های فراوانی دیده می‌شود، اما در میان بازیکنان چنین چیزی مشاهده نمی‌شود. با این حال درآمد بازیکنان از داوران بسیار بیشتر است و درآمد‌های میلیاردی به هیچکدام از داوران نمی رسد.


بیشتر بخوانید:

برانکو: مسابقه‌های حساس‌تر از دیدار مقابل سپاهان در پیش داریم/ موافق شکایت از داوران هستم

برانکو: بابت پیروزی به بازیکنانم تبریک می‌گویم/ این رفتار با قهرمان ایران و فینالیست آسیا شرم‌آور است

شوت زنی بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار