گوزن برفی در میان برف‌های شمال سوئد!

یک عکاس نروژی تصاویری از یک گوزن نادر شمالی که پوستی کاملاً سفیدرنگ دارد، منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک عکاس نروژی در حال قدم زدن با دوستنانش در شمال نروژ بود که با  بچه گوزن  سفیدرنگ که جانداری بسیار نادر است برخورد می کند و از آن عکس می گیرد. این تصاویر که در آن گوزن کاملاً همرنگ محیط، سفید زمستانی است، از روز دوشنبه تاکنون ۲۰ هزار "لایک" خورده است. او با گذاشتن این عکس ها در اینستاگرام نوشت: "گوزن تقریبا در میان برف نامرئی بود!". گوزن های سفید بسیار نادرند. در سال ۲۰۱۶ هم یکی از آنها در کنار جاده ای در مالا واقع در شمال سوئد رویت شده بود.

ظاهر غیرعادی آنها ناشی از یک تفاوت ژنتیکی است که رنگدانه ها را از پوست زایل می کند. زالی نه تنها در انسان بلکه در سایر موجودات نیز دیده می شود. در این پدیده نادر جهش‌های ژنتیکی رخ می دهد که به خاطر آن حیوان قادر به تولید ملانین نیست. این فرایند موجب می شود که حیوان به رنگ سفید در بیاید و یا پوست، مو و چشم‌های آن بدون رنگ باشد که این بی رنگی اغلب به صورت صورتی بسیار کمرنگ و یا شیری کمرنگ خود را نشان می دهد.

این عکاس نروژی گفت: "گوزن خیلی به من نزدیک شد و به چشمان هم خیره شدیم. متوجه شد که من قصد بدی ندارم برای همین خیلی آرام بود.رفتارش طوری بود که انگار برای دوربین من ژست گرفته... او خیلی کنجکاو و شیرین بود، مثل یک کاشف کوچک."

حیوان دقایقی بعد از او و دوستانش دور شد و به طرف مادرش که لبه جنگل ایستاده بود رفت.

گوزن برفی در میان برف‌های شمال سوئد!

گوزن برفی در میان برف‌های شمال سوئد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.