با امضای تفاهم نامه همکاری بین دو قطب علمی استان؛

نخستین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاهی استان در دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد

با امضای تفاهم نامه همکاری، نخستین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاهی استان در دانشگاه سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در مراسم بهره برداری از این پایگاه اورژانس که در ورودی دانشکده مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان واقع است دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های علمی و فنی دو دانشگاه به عنوان دو قطب علمی استان تصریح کرد: همکاری دو دانشگاه در زمینه‌های فنی از جمله تجهیزات پزشکی روند خوبی را طی می‌کند.

وی با اشاره به وجود حدود ۲۰ هزار نفر کارمند، دانشجو، خانواده اعضای هیئت علمی و اساتید در دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: با بهره برداری از این پایگاه، خدمات فوریت‌های پزشکی در کمترین زمان، به مصدومین یا بیماران نیازمند به رسیدگی سریع در این مجتمع بزرگ دانشگاهی ارائه می‌شود.

دکتر فریبرز راشدی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این مراسم گفت: این پایگاه چهاردهمین پایگاه اورژانس شهری در زاهدان و صد و سی و نهمین پایگاه اورژانس در استان است.

وی با اشاره به حضور دائمی یک آمبولانس و ۲ نیروی فوریت‌های پزشکی در ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعداد پایگاه‌های شهری، زمان رسیدن بر بالین مصدومان به کمتر از ۴ دقیقه و ۴۷ ثانیه برسد.

دکتر علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این پایگاه اذعان داشت: عملیات احداث پایگاه ثابت اورژانس دانشگاه به عنوان مرکزی مجزا به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸ هزار دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه اسکان دارند و حضور نیرو‌های فوریت‌های پزشکی به صورت دائم در دانشگاه، در صورت بروز حادثه به هردلیلی برای ساکنین این مجتمع و دانشجویان در کلاس‌های درس، می‌تواند اطمینان خاطر برای امداد رسانی فوری و کاهش عوارض جانی باشد.

 

انتهای پیام/پ

نخستین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاهی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار