نورانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران رتبه ۴۳ در تولید محصولات ارگانیک را داراست

رئیس انجمن ارگانیک گفت: ایران از بین ۱۷۹ کشور تولیدکننده محصولات ارگانیک در رتبه ۴۳ قرار دارد.

ایران رتبه 43 در تولید محصولات ارگانیک را داراسترضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ایران از نظر تولید محصولات ارگانیک از بین ۱۷۹ کشور در رتبه ۴۳ قرار دارد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار رسمی در سال ۲۰۱۴، سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در ایران ۴۴ هزار هکتار برآورد شده بود، در حالیکه به نظر می‌رسد سطح زیر کشت کنونی این محصولات بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار است.

وی از افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی تولید و بازار مصرف محصولات ارگانیک در اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: اگرچه تولید این محصولات به سبب عدم استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سایر محصولات سنتی بالاتر است، اما به سبب تقاضا در بازار‌های جهانی و ارزش افزوده بالای این محصولات باید سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در کشور را توسعه دهیم.


بیشتر بخوانید: اختصاص ۲۵ درصد سطح زیر کشت اراضی به تولید محصولات ارگانیک


نورانی با اشاره به اینکه در اولین سال برنامه، تولید محصولات ارگانیک باید به یک درصد برسد، بیان کرد: امسال در برنامه ششم توسعه، حمایت از تولید محصولات ارگانیک در دستور کار قرار گرفته است که با این وجود انتظار می‌رود جهش خوبی در تولید این محصولات در آینده داشته باشیم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پایان تصریح کرد: یازدهمین جشنواره ارگانیک در تاریخ ۲۲ تا ۳۰ آذر با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار در بوستان گفتگو برگزار می‌شود. برگزاری این نمایشگاه در افزایش تقاضا و بازار مصرف این محصولات می‌تواند اثرات مطلوبی داشته باشد چرا که در کشاورزی سنتی به سبب افزایش استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی، مخاطراتی محیط زیست و سلامت انسان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

سطح زیر کشت محصولات ارگانیک بیش از  ۶۰هزار هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار