فدراسیون ژیمناستیک آمریکا پس از رسوایی‌های اخلاقی گسترده اعلام ورشکستگی کرد

فدراسیون ژیمناستیک آمریکا در حالی اعلام ورشکستگی کرد که باید با پیگرد‌های قضایی و تقاضا‌های دریافت غرامت صد‌ها قربانی آزار جنسی روبرو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، فدراسیون ژیمناستیک آمریکا روز چهارشنبه در حالی اعلام ورشکستگی کرد که باید با پیگرد‌های قضایی و تقاضا‌های دریافت غرامت صد‌ها قربانی آزار جنسی لری ناسار یکی از پزشکان سابق خود روبرو شود.

فدراسیون ژیمناستیک آمریکا که از زمان آغاز رسوایی ناسار در سال دو هزار و شانزده اکثر حامیان مالی خود را از دست داده است، با قرار دادن خود تحت حفاظت ماده یازده قانون ورشکستگی آمریکا ابراز امیدواری کرد بتواند غرامت قربانیان را بپردازد.

کاترین کارسون از اعضای شورای اجرایی فدراسیون ژیمناستیک گفت: ما پس از اقدامات وحشتناک گذشته یافتن راه حلی جامع و کامل را به قربانیان بدهکار هستیم. ورزش ما به لطف شجاعت زنان ما بسیار مطمئن و قدرتمند است. این تدابیر نخستین مرحله در روند اعتماد سازی دوباره آن‌ها به ماست.

فدراسیون ژیمناستیک آمریکا که هم اکنون رئیس و معاون رئیس ندارد، اعلام کرد منابعی در اختیار ندارد، اما تقاضا‌های غرامت از محل قرارداد‌های بیمه‌ای که پیش از افشای این ماجرا امضا شده بود، پرداخت می‌شود. پرونده ناسار در سال دو هزار و شانزده و هنگامی افشا شد که دختران ژیمناست او را به آزار جنسی تحت پوشش درمان‌های پزشکی متهم کردند. او طی چند دهه صد‌ها دختر ژیمناست را آزار داده بود و در نهایت در اوایل سال با محکومیت بسیار سنگین حبس روبرو شد.

فدراسیون ژیمناستیک آمریکا از دو سال پیش با وضعیت بحران دائمی روبروست. ورزشکاران و مربیان آن‌ها مسئولان این فدراسیون را متهم می‌کنند که تدابیر لازم را برای حمایت از آن‌ها و تغییر ذهنیت‌ها اتخاذ نکرده است.

ماری بونو که در ماه اکتبر به عنوان رئیس این فدراسیون منصوب شده بود ناچار شد پس از چهار روز استعفا دهد. دلیل استعفای  او انتقادات صورت گرفته به ویژه از سوی سیمون بایلز، قهرمان جهانی ژیمناستیک بود که از سوی ناسار مورد آزار قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

فدراسیون ژیمناستیک آمریکا اعلام ورشکستگی کرد

برچسب ها: آمریکا ، فساد اخلاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار