آ‌غاز اجرای‌ ۳ پروژه سرمایه‌گذاری‌ در بندر چابهار

عملیات اجرایی سه طرح سرمایه‌گذاری احداث مخازن فرآورده‌های نفتی و مخازن نگهداری LPG و نیز جمع آوری مواد زائد کشتی‌ها با سرمایه‌گذاری به ارزش ١٧٠٠هزار میلیارد ریال آغاز شد.

آ‌غاز اجرای‌ ۳ پروژه سرمایه‌گذاری‌ در بندر چابهار‌به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز (۱۵ آذر) در سفری دو روزه به منظور آغاز عملیات اجرایی سه طرح سرمایه‌گذاری و بازدید از چند طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری وارد چابهار شدند.

معاونان وزیر راه و شهرسازی‌ با حضور در بندر چابهار عملیات اجرایی ۳ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ١٧٠٠هزار میلیارد ریال را آغاز و افتتاح کردند.

احداث مخازن فرآورده های نفتی

یکی از این طرح‌ها، احداث مخازن فرآورده های نفتی به روش B.O.T است که با سرمایه گذاری ۹۸۰ میلیارد ریال و ظرفیت یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن به بهره برداری رسید.

این پروژه که در مدت ۲۰ سال است، با هدف بهره برداری از موقعیت منطقه ای و جغرافیایی بندر چابهار برای خرید و فروش و فرآوری و پالایش، معاوضه و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی است.

ارتقا موقعیت بندر چابهار در حوزه اقتصادی

همچنین این پروژه می‌تواند سبب ارتقا موقعیت بندر چابهار در حوزه اقتصادی در منطقه به ویژه در حوزه توزیع و ترانزیت انرژی و تلاش برای قرار گرفتن در مسیرهای انتقال انرژی در منطقه احداث خواهد شد.

احداث مخازن فرآورده های نفتی برای ۲۸ نفر شغل ایجاد می کند و موجب افزایش سهم بندر چابهار در بازار خدمات بندری- دریایی منطقه می شود.

احداث مخازن نگهداری LPG

پروژه دوم احداث مخازن نگهداری LPG به روش B.O.T است که با اعتباری بالغ بر ۵۳۱ میلیارد ریال و ظرفیت ۲۶۵ هزار تن است.

پروژه یاد شده که در مدت پنج سال با هدف بهره برداری از موقعیت منطقه ای و جغرافیایی بندر چابهار برای خرید و فروش و فرآوری و پالایش، معاوضه و انتقال نفت و گاز منطقه به بازارهای داخلی و خارجی عملیات اجرایی را آغاز کرد.

اجرایی جمع آوری مواد زائد کشتی‌ها

عملیات اجرایی جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها به روشB.O.T سومین پروژه ای است که با سرمایه‌گذاری ۱۹۵میلیارد ریال و به مساحت یک هکتار آغاز شد.

این طرح بناست در مدت ۲۱ سال و با هدف پیشگیری از آلودگی زیست محیطی دریایی جهت حفظ محیط زیست دریایی از آلودگی های نفتی مطابق با کنوانسیون (MARPOL) احداث شود و به موجب آن برای ۱۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیر ساخت‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات و روند اجرای پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، زیر ساخت‌های ریلی، جاده ای و پسکرانه ( جاده کمربندی و آزادراه درب شرق، پایانه حمل و نقل، انبارهای طرق القدس، اراضی پسکرانه دو هزار و ۵۰۰ هکتاری و راه آهن) و زیر ساخت ها، تجهیزات ترمینال مسافری بین المللی- بندر شهید کلانتری، بندر صیادی کنارک طی دو روز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار