درخواست دیدبان حقوق بشر از عربستان درباره فعالان زن زندانی

سازمان دیدبان حقوق بشر از عربستان خواست اجازه حضور ناظران بین‌المللی در این کشور را برای اطمینان یافتن از سلامت فعالان زندانی زن بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان دیدبان حقوق بشر از عربستان خواست هر چه سریع‌تر به ناظران بین‌المللی اجازه دهد از فعالان حقوق بشر که در زندان‌های عربستان به سرمی برند، بازدید کنند تا از سلامت آن‌ها مطمئن شوند.

این سازمان از عربستان سعودی خواست هر چه سریع‌تر تحقیقات قابل اعتمادی درباره اتهام‌های شکنجه هنگام بازداشت انجام دهد و هر یک از افرادی را که در قضیه شکنجه بازداشت‌شدگان و بدرفتاری با آن‌ها دست دارند، محاکمه کند.

 دیدبان حقوق بشر در خصوص قابل اعتماد بودن عربستان در خصوص شکنجه این فعالان شک و تردید دارد و بر این باور است که تکذیب ریاض درباره شکنجه فعالان حقوق بشر، مانند تکذیب مستمر عربستان درباره دست داشتن مقامات بلندپایه این کشور در جنایت قتل جمال خاشقجی باشد.

این سازمان تاکید کرد اگر ناظران مستقل درباره سلامت زنان فعال حقوق بشر مطمئن نشوند، نشانه‌هایی برای تقویت اعتقاد به این موضوع وجود دارد که مقامات سعودی با خشونت زیاد با فعالان حقوق بشر رفتار کرده‌اند.

این در حالی است که وزارت اطلاع‌رسانی عربستانی شواهد سازمان دید‌بان حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل را مبنی بر این که مقامات سعودی دست‌کم سه تن از فعالان حقوق بشر را تحت شکنجه قرار داده اند، رد کرد.

در همین حال، این سازمان گزارشی دریافت کرد که نشان می‌دهد مقامات سعودی چهارمین فعال حقوق بشر را که یک زن است، شکنجه کرده‌اند.

این سازمان افزود ممکن است شکنجه زنان فعال حقوق بشر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار