کد خبر: ۶۷۵۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

هنگامی که شما پی به اشتباه خود بردید. کار درست و مسئولانه این است که اشتباه خود را بپذیرید.

اعتراف کنید که اشتباه کرده‌اید، به همین سادگی!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که شما پی به اشتباه خود بردید. کار درست و مسئولانه این است که اشتباه خود را بپذیرید. در چنین مواقعی پذیرش عواقب کارتان می‌تواند راه حلی برای برون رفت از این اشتباهات باشد. نوع اشتباه خود را تشخیص دهید و خود را برای رویارویی با آن آماده کنید.

خودتان را سرزنش نکنید

هر گاه اشتباهایی مرتکب شدید، خودتان را سرزنش نکنید. شاید کم کاری شخص و یا گروهی دیگر نیز در این اشتباه دخیل باشد. اما تمام قصور را از شما ببینند. شاید این امر هم به خاطر آن باشد که شما اشتباه خود را گردن گرفته‌اید اما در چنین مواردی حق ندارید، دیگران را در اشتباه شخصی خود شریک کنید.

به یاد داشته باشید، پذیرش اشتباه نشانه آن نیست که با شما هیچ گونه برخوردی نباید بشود. پذیرش اشتباه شجاعت می‌خواهد که هر کس از عهده آن بر نمی‌آید.

اشتباه خود را بپذیرید

شاید همین پذیرفتن اشتباه باعث شود دقت‌تان را در انجام اموراتی که به شما محول شده، بالا ببرید. شما می‌توانید از اشتباهتان، درس عبرت بزرگی بگیرید تا در آینده دوباره آن را تکرار نکنید.

به عنوان مثال، اگر پروژه‌ای در زمان معین به پایان نرسید و شما هم از پرسنل این پروژه باشید، شما می‌توانید کم کاری‌هایی که از خودتان سر زده را لحاظ کنید، به فکر محکوم کردن دیگران نباشید، حتی اگر آنها بخشی از این مشکل به وجود آمده باشند.

کار را به بعد موکول نکنید

سعی کنید به محض اینکه اشتباهی از شما سر زد همکار و یا همکاران خود را در جریان بگذارید. چرا که ممکن است، به زودی اتفاق ناخوشایندتری به خاطر اشتباهی که از شما سر زده، به وجود آید.

در چنین شرایطی شما و دیگر همکارانتان باید زودتر اقداماتی را صورت دهید تا بر مشکلات اضافه نشود. یادتان باشد هر چقدر شناسایی مشکل زودتر صورت گیرد، حل آن نیز کم هزینه‌تر خواهد بود اما اگر مشکلات و اشتباهات روی هم انبار شوند، شاید دیگر وقتی برای جبران در اختیار نداشته باشید.

شما با یک اقدام فوری می‌توانید از بروز انواع مشکلات پیشگیری کنید. نگذارید یک اشتباه باعث شود تا کل سیستم به هم بریزد. پذیرش و رفع اشتباه در چنین شرایطی بسیار حیاتی است. یادتان نرود شما باید در مورد اشتباهی که از شما سر زده است، جوابگو باشید. هر چقدر مشکلات به وجود آمده از اشتباهاتتان کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود.

با این تفاسیر پذیرش اشتباه و عنوان کردن آن کاملا به نفع شما است. البته ممکن است، اشتباهی که از شما سر زده، آن چنان حیاتی نباشد. در چنین شرایطی اگر می‌توانید بدون آنکه به مجموعه کاری خود ضرر بزنید، مشکل را برطرف کنید. نیازی نیست دیگران را از هر اشتباهی که از شما سر می‌زند، باخبر سازید.

اعتراف کنید که اشتباه کرده‌اید

پذیرش اشتباهی که انجام داده‌اید، نشانه آن است که شما قبول دارید که در انجام کار خود قصور کرده و دچار اشکال هستید.

پذیرش چنین امری گرچه دشوار است اما نمونه‌ای از مسئولیت‌پذیری شما را نشان می‌دهد. چرا که هر شخصی چنین مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد.

احساسات شخص مقابل را درک کنید

وقتی که اعتراف می‌کنید، در انجام دادن کاری که به شما محول شده بود، اشتباه کرده‌اید. ممکن است مدیر و یا سر کارگر شما عصبی و یا ناراحت شود.

در چنین شرایطی با توجه به خلقیات طرف مقابل بگویید که درک می‌کنم، عصبی و ناراحت باشید. در حد امکان می‌توانم برای جبران این اشتباه، تلاش کنم.

چنین حرف‌هایی باعث می‌شود، شخص مقابل کمی آرام شود. البته این کار ممکن است، روی همه افراد تاثیرگذار نباشد. در چنین شرایطی حتما موقعیت خود و طرف مقابل خود را بسنجید. سپس ابراز ندامت کنید.

پذیرش پیامدها

پذیرش پیامدهای هر اشتباهی ممکن است ترسناک باشد. به خصوص اگر از عواقب آن با خبر باشید. در چنین شرایطی اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و با شجاعت تمام با چنین مشکلی برخورد کنید.

این شرایط ممکن است، برای هر شخصی پیش بیاید. به یاد داشته باشید که شما تجربه این کار را از قبل داشته‌اید. سعی کنید یکپارچگی شخصیتی خود را در هر شرایطی حفظ کنید.

برخی از اشتباهات ممکن است به حدی جدی باشند که مجبور شوید کار خود را ازدست بدهید و یا تبعات خیلی سنگین‌تری را تجربه کنید. اما دلیل نمی‌شود که یک عمر به خاطر یک اشتباه از خود و دیگران فراری باشید.

شاید وجود یکسری واکنش‌ها باعث شود، مسیر زندگی‌تان تغییر کند اما فرار کردن از اشتباهی که از شما سر زده، نمی‌تواند ایده خوبی باشد.

واقع بین باشید

شاید فرصت برای جبران اشتباهی که از شما سر زده، کم باشد. کمی واقع بین باشید و نگذارید که اشتباه شما باعث بروز انواع مشکلات جدیدتری شود.

مدیریت روی زمان و رفتارتان می‌تواند به کمک‌تان بیاید. مشورت گرفتن از افراد دانا و با تجربه بی‌شک به سودتان خواهد بود. در هر محیطی که زندگی می‌کنید با افراد باتجربه و دانا در تعامل باشید.

وجود این گونه افراد می‌تواند، پشتوانه بسیار خوبی برای مجموعه کاری باشد.

عجله نکنید

دیده شده است، افرادی که دچار اشتباه می‌شوند، به خاطر استرس آن اشتباه دچار اشتباهات بزرگ‌تری می‌شوند.

از این رو وقتی اشتباهی مرتکب شدید خونسردی خود را حفظ کنید و در صورت ممکن چند نفس عمیق بکشید. وقتی آرامش‌تان حفظ شد، اقدامات مقتضی را انجام دهید.

اشتباه خود را بپذیرید

به عنوان مثال، ممکن است در صورت بروز اشتباه عجله کنید و همین عجله کردن در پاره‌ای از اوقات کار را خراب‌تر کرده و مجموعه کاریتان را بیش از پیش متضرر کند.

مراقب تجربه‌های تازه باشید

سعی کنید در مورد کارهایی که به شما سپرده می‌شود، با اشخاص خبره و یا دیگر همکاران مشورت کنید. شاید شما به فکر ابداع و یا آزمایش جدید در عملکرد کاری خود باشید.

قبل از انجام چنین گزینه‌هایی با همکاران خود صحبت کنید. شاید چنین روشی اصلا کاربردی نباشد و احتمال بروز اشتباه را چندین برابر افزایش دهد. این در حالی است که شما فکر می‌کنید، کارتان درست است.

سعی کنید هر کاری را طبق اصولی که از شما خواسته شده، انجام دهید. در پشت این درخواست‌ها و راهنمایی‌ها سال‌ها تجربه وجود دارد. تصور اینکه کاری که از شما خواسته شده، نتیجه سال‌ها تفکر افراد با تجربه است، شاید به شما کمک کند، هر کاری را آزمایش نکنید.

سعی کنید برای اینکه کار خود را بدون نقص انجام دهید و مرتکب اشتباه نشوید، از تجربه همکاران خود بهره ببرید. توجه داشته باشید، ندانستن خیلی بدتر از نپرسیدن است.

منبع:روزنامه آرمان

انتهای پیام/

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر