آینده‌ نامشخص گوگل برای سرویس‌های پیام‌رسان خود

بسیاری از گمانه‌زنی‌ها خبر از تعطیلی سرویس‌های Hangouts و Allo شرکت گوگل در آینده نه چندان دور می‌دهند.

آینده‌ نامشخص گوگل برای سرویس‌های پیام‌رسان خودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز گذشته گزارشی بر اساس سایت 9to5Google منتشر شد که از متوقف شدن پیام‌رسان Hangouts در سال 2020 خبر می‌داد. اسکات جانسون مدیر تولید بخش Google Real Time Communications در توییتر خود این موضوع را تکذیب کرد. او اعلام کرد که گوگل تصمیمی برای توقف کار نرم‌افزار Hangouts ندارد، در عوض کاربران این پیام‌رسان به Hangouts Chat و Hangouts Meet منتقل می‌شوند.

از زمان انتشار این توئیت 9to5Google خبر خود را به‌روز کرده اما به نظر می‌آید منبع خبری اول همچنان تاکید دارد که Hangouts در سال 2020 به پایان کار خود می‌رسد. تنها زمان مشخص خواهد کرد که کدام اتفاق رخ می‌دهد اما به هر صورت ما نظر اسکات جانسون را ارجح می‌دانیم.

طبق نظر خود جانسون کاربران قرار است به نسخه‌ Chat و Meet منتقل شوند و این به آن معناست که پیام‌رسان Hangouts قرار نیست به شکل فعلی خود فعالیت کند. هچنین نرم‌افزار‌های گوگل Chat  و  Meet هردو با اکانت G Suite قابل استفاده هستند درصورتی که Hangouts با اکانت جیمیل در دسترس خواهد بود. این خود یک چالش است که چگونه کاربرانی که با اکانت جیمیل از Hangouts استفاده می‌کنند، می‌توانند به Hangouts Chat و Hangouts Meet منتقل ‌شوند!

با صرف نظر از روند انجام این تغییر، احساس می‌شود کاربران فعلی Hangouts به‌ زودی این پیام‌رسان را ترک کنند، زیرا کاربران این نرم‌افزار علاقه‌ای به ویژگی‌های نسخه Chat و Meet ندارند و ترجیح می‌دهند این تغییرات رخ ندهد.

آینده‌ نامشخص گوگل برای سرویس‌های پیام‌رسان خود

این نکته قابل توجه است که گوگل وقتی محبوبیت سرویس‌های خود را کم‌تر از حد انتظار ببیند به راحتی آن‌ها را از کار می‌اندازد، بی توجه به کاربرانی که در حال استفاده از آن سرویس هستند. به عنوان مثال Google Reader با بیش‌از 10 سال فعالیت در سال 2013 بسته شد و Google inbox در مارچ سال آینده میلادی متوقف می‌شود. همچنین سرویس Google Allo هم رها شده است و در این حالت گوگل هیچ جایگزینی برای Hangouts نخواهد داشت.

این موضوع مشخص نیست اما شاید گوگل به دنبال طراحی پلتفرمی تازه در زمینه‌ پیام‌رسان‌های خود باشد. بهترین کار برای گوگل این است که یکی از نرم‌افزار‌های خود را به عنوان جانشین انتخاب کند، با روند فعلی، این شرکت هر چند سال در میان یک سرویس جدید را معرفی می‌کند و باعث می‌شود کاربران بیش از پیش به سمت پیام‌رسان‌های پایدار و باثبات رقیب کوچ کنند.


بیشتر بخوانید: گوشی پرچمدار دهمین سالگرد سری Galaxy شش دوربین دارد 


انتهای پیام/

گوگل فعالیت برخی از پیام‌رسان‌های خود را منحل می‌کند

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار