فقهی زاده در دوره آموزشی ـ توجیهی ویژه کارشناسان و رؤسای گروه‌های قرآن و عترت استان‌ها در مشهد مقدس گفت: برای بسط فرهنگ قرآنی در جامعه چاره ای جز پررنگ کردن نقش بخش مردمی نداریم.

برای بسط فرهنگ قرآنی در جامعه چاره ای جز پررنگ کردن نقش بخش مردمی نداریمبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع کارشناسان و روسای گروه قرآن و عترت استان ها در مشهد مقدس اظهار داشت : امروز در شرایطی که دشمن ما با تمام توان و برنامه ریزی دقیق خود تلاش می کند تا نور قرآن را در جامعه خاموش کند، ما باید خالصانه و با روش های صحبح معارف قرآن و ناب اهل بیت علیهم السلام را در جامعه ترویج کنیم.در این راستا می بایست از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم و استفاده از طرفیت بخش مردمی در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه فعالیت های قرآنی در افق نگاه ما هدف نیست بلکه پلی است برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآن و به عبارتی پیاده سازی زیست قرآنی در جامعه ،افزود: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی می بایست از تمام ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را برده و از قالب هنر و بسترفضای مجازی و رسانه های مختلف نیز در این زمینه بهره گیری کنیم.

فقهی زاده همچنین تغییر در رفتار و سبک زندگی مردم در جهت زیست قرآنی را هدف اصلی از اجرای فعالیت های قرآنی دانست.

وی افزود: تمرکز زدایی فعالیت های قرآنی از تهران و مراکز استان ها به سایر شهرستان ها و مناطق مختلف کشور از سیاست های جدی معاونت قرآن و عترت است.

گفتنی است، نشست توجیهی روسای گروه و کارشناسان قرآن و عترت استان ها از امروز صیح ساعت٧:٣٠ در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت در مشهد مقدس آغاز شده و تا روز دوشنبه ١٩ آذرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار