اعترافات عجیب جوان شرور که مردم را در پارک‌های تهران به آتش می‌کشید/ پول که نداشتم برای فخرفروشی، باید اینطور جلب توجه می‌کردم!

اعترافات عجیب جوان که مردم را در پارک‌های تهران به آتش می‌کشید/ پول که نداشتم برای فخرفروشی، باید اینطوری جلب توجه می‌کردم!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  چهارشنبه گذشته فیلمی از سوی پلیس پایتخت منتشر شد که در آن مردی جوان در یکی از بوستان‌ها با ریختن بنزین روی افرادی که در حال استراحت بودند آنها را به آتش می‌کشید. پلیس بلافاصله ردیابی‌ها برای شناسایی این مرد را آغاز کرد و با به‌دست آمدن هویت متهم، مشخص شد که او یکی از مجرمین سابقه دار است.

مهدی-33 ساله- در عملیات ویژه پلیسی دستگیرشد و بلافاصله دو همدست دیگر او نیز به‌نام‌های اکبر و محمود نیز بازداشت شدند.

سردار علیرضا لطفی- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- در این باره گفت: بررسی سوابق «مهدی»نشان داد که وی سابقه قدرت نمایی و آزار و اذیت دارد که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده است. در ادامه تحقیقات و همزمان با انتشار خبر دستگیری وی، مرد میانسالی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی رفت و مدعی شد که مهدی به قصد قدرت نمایی و انتقام گیری، او را به همراه دو نفر دیگر به بیابان‌های اطراف اتوبان تهران – قم برده و در آنجا با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داده و اقدام به فیلمبرداری کرده و تصاویر آن را بین تعدادی از افراد محل نیز منتشر کرده است.

گفت‌و‌گو با متهم

چرا مردم را آتش می‌زدی؟

این موضوع برای الان نیست، 9 سال قبل من این کار را انجام دادم. آنها 5 معتاد کارتن خواب بودند که از قبل با آنها هماهنگ کرده بودم.

یعنی چی؟

من به چند نفر از معتادانی که می‌شناختم پول و لباس می‌دادم. آنها هم لباس‌ها را می‌پوشیدند و در پارک خودشان را به خواب می‌زدند. بعد از اینکه روی آنها کمی بنزین می‌ریختم و آتش می‌زدم فرار می‌کردم و دونفر دیگر هم آنها را خاموش می‌کردند

چقدر به آنها پول می‌دادی؟

یادم نمی‌آید اما شاید 50 هزار تومان.

با چه هدفی این کار را انجام می‌دادی؟

برای تفریح و خنداندن مردمی که در پارک بودند.

به خاطر خودنمایی نبود؟

اصلاً، حتی فیلم‌ها را هم من نگرفتم.

ولی در یکی از فیلم‌ها صدایت می‌آید که می‌گویی مستند بگیر؟

متهم سکوت می‌کند.


بیشتر بخوانید:قمه کشی در وسط خیابان برای زورگیری از زن جوان


اما چهره‌ات در فیلم‌ها با الان تغییر نکرده و مشخص است که فیلم‌ها به تازگی گرفته شده است؟

نه. فیلم‌ها به‌تازگی منتشر شده وگرنه قدیمی است. یک مرد میانسال به‌نام سیروس برای انتقامگیری از من این فیلم‌ها را منتشر کرده است.

انتقامگیری برای چی؟

دو ماه قبل دو تا از بچه محل هایمان به سراغم آمدند و گفتند سیروس می‌خواسته آنها را اذیت کند. وقتی این موضوع را شنیدم عصبانی شدم سیروس را سوار ماشین کرده و به همراه همان دو بچه او را به سمت بهشت زهرا بردم. آنجا من فقط یک سیلی به سیروس زدم اما او از من شکایت کرد و مدعی شد من او را آزار و اذیت کرده‌ام به همین خاطر برای انتقامگیری فیلم‌های 9 سال قبلی ام را منتشر کرد.

فیلم دیگری هم از تو منتشر شده که مردی را داخل سطل زباله انداخته‌ای. آن فیلم برای 6 ماه قبل بود. کسی را که داخل سطل انداختم دوستم بود. اما وقتی فیلم آن منتشر شد و پلیس به سراغم آمد به مأمورها گفتم شوخی کردم و به پیشنهاد یکی از دوستانم با یک جعبه شیرینی به سراغش رفتم و از او عذرخواهی کردم. از این ماجرا فیلم گرفتم و فیلم عذرخواهی را در اینستاگرام منتشر کردیم.

در سابقه هایت یک مورد آزار و اذیت پسر جوان هم دیده می‌شود.

نه آن شکایت ساختگی بود من از یک فروشنده حدود 10 میلیون تومان مواد گرفتم. اما نتوانستم پولش را بدهم. بعد به سراغ دوستم آمدم و گفتم برو از من شکایت کن تا مرا بازداشت کنند. اگر دستگیر شوم فروشنده مواد بیخیال پول و مواد‌ها می‌شود. بعد هم تو بیا و رضایت بده، او هم این کار را کرد و نقشه‌مان گرفت.

سابقه سرقت هم داری؟

بیشتر دعوا بوده و زورگیری. البته کبوتر دزدیده‌ام. 24 سالم بود که یک کیسه میوه از دست فروشی سرقت کردم. زمانی که بچه بودم کبوتر دزدیدم و به خاطر آن به زندان افتادم.

با این همه سابقه کیفری چرا بازهم کارهای خلاف را ادامه دادی؟

چند سال قبل که به خاطر سرقت و زورگیری 5 سال حبس کشیدم واقعاً تنبیه و سر به راه شدم. الان هم اگر نجات پیدا کنم دیگر سراغ کارهای خلاف نمی‌روم. آن زمان بچه بودم و برای قدرتنمایی این کارها را می‌کردم.

چرا دوست‌داری قدرتنمایی کنی؟

پول که نداشتم تا با آن فخر فروشی کنم. دلم می‌خواست کاری کنم که مورد توجه دیگران قرار بگیرم و از من حساب ببرند. مثلاً برای قدرتنمایی روی موتورسیکلت می‌ایستادم تا خودی نشان دهم.

همسرت از جرم هایت با خبر است؟

هست ولی چاره‌ای ندارد. 18 سالم بود که با دختر یکی از فامیل هایمان ازدواج کردم و بعد از آن هم خلافکاری هایم شروع شد.

سرنوشت نامعلوم دختر 5 ساله

ردیابی‌های پلیس پایتخت برای شناسایی و دستگیری زن معتادی که دختر 5 ساله‌اش را از خانواده‌ای که او را تحت سرپرستی داشتند، ربوده آغاز شد.

4 خرداد زن میانسالی هراسان به پلیس زنگ زد و از ربوده شدن دخترخوانده‌اش در یکی از بوستان‌های پایتخت خبر داد. او به مأموران گفت: 5 سال قبل دختر چند ماهه‌ای را به سرپرستی گرفتیم. من خودم دو دختر دارم اما وقتی دریافتم این بچه مادری معتاد دارد و پدرش نیز در زندان است دلم برایش سوخت و با موافقت همسرم قرار شد از بچه نگهداری کنیم. اسمش «مه سیما» بود با کمک یک وکیل وکالتنامه‌ای تنظیم شد و پدر بچه آن را امضا کرد و قرار بود تا زمانی که پدرش از زندان آزاد شود حضانتش با ما باشد.

او ادامه داد: ما ساکن شهرستان قزوین هستیم و وضع مالی خوبی داریم «مه سیما» را مثل دختر خودمان بزرگ کردیم و برای رفاه و آسایش او همه کار کردیم.اما بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که مادر مه سیما را پیدا کنیم. چرا که این حق را به او می‌دادیم تا دخترش را ببیند. به سختی او را پیدا کرده و متوجه شدیم که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارد. به همین خاطر چندین بار او را در کمپ ترک اعتیاد بستری‌اش کردیم. اما او هر بار پس از ترخیص از کمپ دوباره به سراغ مواد می‌رفت. در این مدت مه سیما را چند باری نزد او بردیم اما او با بچه رفتار خوبی نداشت و حتی یکبار به او قرص داده بود و قصد کشتن بچه را داشت.

مادر مه سیما در یک کانون که مخصوص زنان بی‌خانمان و معتاد بود نگهداری می‌شد. تا اینکه متوجه شدیم مادر مه سیما با مردی ازدواج کرده است. او به ما گفت برای آخرین بار بچه را ببریم تا ببیند. طبق خواسته مادر مه سیما، کودک را به پارک سهند بردیم تا او را ببیند اما زن معتاد به بهانه خوراکی خریدن بچه را ربود. او وضع روحی و جسمی خوبی ندارد و ممکن است بلایی سر بچه بیاورد یا او را بفروشد.

با شکایت مادرخوانده مه سیما و همسرش، تحقیقات آغاز شد. در گام نخست شوهر دوم مادر مه سیما بازداشت شد اما او مدعی بود که از همسرش بی‌خبر است. با گذشت چندین ماه از ناپدید شدن کودک، بازپرس جنایی با درخواست انتشار تصویر دختربچه از مردم خواست تا چنانچه کسی از سرنوشت او با خبر است با پلیس تماس بگیرد.

منبع:روزنامه ایران

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
اینقد قشنگ دروغ گفته که هر کی ندونه فکر میکنه چقد معصومه،این ها راه تخفیف گرفتن رو از مظلوم نمایی پیدا کردن،گول این ها رو نخورین و باید به اشد مجازات برسن
Germany
جواد
۲۳:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
از داستانش یاد او نمایی از بهروز خالی بند افتادم که نقش یه خلافکار رو بازی میکرد و بازپرس ازش سوال میکرد و ...
Iran (Islamic Republic of)
ندائی اردبیل
۲۲:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
اشد مجازات لازم است توبه گرگ مرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ابابیل
۲۱:۵۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
بله. درست گفتید.فقر بی کاری محدود کردن نبود امکانت زندگی گرانی بیکاری ورشکستگی و.....ولی خلاف خلاف
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۰:۵۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
توبه گرگ مرگه
همش دروغه
داره مظلوم نمایی میکنه تا شاید در مجازاتش تخفیف بگیره
گول حرفهاش رو نخورید
این اگر درست بشو بود 15 بار پرونده خلاف براش تشکیل نمیشد
5 سال پیش هم که سر به راه بوده الان این شده خدا آخر و عاقبتش رو بخیر کنه
Germany
کامران
۲۰:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
مشکل جامعه ما نبود فرهنگ اسلامی در بین بعضی خانواده ها و آزادگذاشتن بچه ها در جامعه است بچه ای که مسجد برود و ارتباط خوبی با خدا و بچه های مسجد داشته باشد هیچوقت به انحراف کشیده نخواهد شد مشکل دیگر جامعه بیکاری جامعه است که مسئولین باید همت کنن درست بشه
Netherlands
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه تمام این افراد جانی چندین بار جنایتهایی و بازداشت شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
چرا باید تو این کشور معتاد و بی خانمان و کارتن خواب باشد تا شاهد این ماجراها باشیم.
Canada
حمید رضا
۱۹:۲۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
باید قصاص نفس بشه .بی همه چیز
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
از انسانیت به دوره. بعد هم بهش یاد دادن و خودشو به روانی زده. اون موقع که فندک به تن مردم میزدی به فکر الانم باید میبودی. آخه خدارو خوش میاد حیوان
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۸:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
خدا رحم کند به حال مردمی که بی فکر و بی منطق کاری رو انجام میدهند که دشمنان مسلمانان عالم میخواهند . به نظر من این افراد هیچ تفاوتی با عرب های جاهلی نمیکنند... .از دو نفر یک مزخرف میشنوند و به خاطر بیسوادی و کمبود اطلاعات موجبات ایجاد گناهی بزرگ را در خودشان رو پدید می آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
به نظر من باید تعدادی زندان در شهرستانها درست کنند وبعد از محاکمه به شهرهای خودشان واگر روستایی هستند در نزدیکترین زندان به محلشان تا ابد بمانند اگر کسی به هر دلیل از عقده یاتربیت یا بیماری ویازن خراب مستوجب ناراحتی برای افراد یک جامعه می شود باید در موردش رحم ومروت نباشد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۱:۲۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
ببرن زندان که هزینه خوراک و پوشاکش رو هم بدن؟؟!! فقط اعدام، هم یه شرور کم میشه هم درس عبرت میشه واسه بقیه هم صنف هاش
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
رفتاری روانی است و عجیب! لطفا به یک روانشناس نشانش دهید بنظرم خیلی خطرناک و غیرقابل اعتماد است!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
این آقا اصلا آدم نیست الآنم داره دروغ میگه پشیمونم .خیلیا خیلی کارا کردن ولی هیچ وقت ندیدم واسه خود نمایی بیان کسی که از رو ناچاری و بی کسی توی پارک میخابه رو آتش بزنند .تا دیدیم آدما حتی خلافکارهم که باشن با میل و تمام وجود هر کاری بتونه برای کارتن خواب ها می‌کنه اونوقت این نسبتا انسان این کار زشت رو می‌کنه.این آدم نه به پدر نه مادر نه خانواده زن ونه به بچه خودش هم رحم نمیکنه فقط بد ترین مجازات‌ها رو برای همچین آدم ضعیف کشی باید اجرا کنن.دلم واسه بچه کوچیکش میسوزه ولی این آدم در آینده باعث سر شکستگی بیشتر واسه اون بچه میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
اشد مجازات لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
توبه گرگ مرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
حتی اگه راستشم بگه تو مجازاتش چندان فرقی نمیکنه چون تو پرونده اش انواع و اقسام جرم و جنایت انجام داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
باید اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
خدا به راه راست هدایتش و هدایتمان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
باید به شدت مجازات شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
خدا روشکر که این پولدار نیست اگه ثروتمند بود چیکار میکرد.
کار خدا بی حکمت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
جنابعالی بیمار تشریف دارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
جنابعالی بیمار تشریف دارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
با این بیکاری و تورم خدابه دادمان برسد تو روز روشن گوشی پسرم رو زدن تورم گرانی خیلی خطرناکه مسولین خواهشاً شعار ندین عمل کنید امام علی اگر از در فقر بیاید از در دیگر ایمان میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
تصویرش که از تلویزیون پخش شد حالا چرا شطرنجی کردین؟ امیدوارم به راه راست هدایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
باید اعدام بشه تا درسی برای سایرین باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
اگر من قوه قضایی بودم اینها رو ریشه کن میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
به خدا این آزاد بشه چون معروفتر شده دست به جنایات مخوفی خواهد زد .امیدوارم به اشد مجازات برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
لطفاً نیروی انتظامی با این اراذل اوباش ...قاطعانه و شجاعانه برخورد کنه چین لکه ی ننگی هستن برای هر کشوری که اینا توش زندگی می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
این افراد مقصر نیستند . مقصر پدر و مادریست که بدون فکر و وقت گذاشتن برای فرزندشان بچه دار میشوند و آن فرزندان در بزرگی به افرادی عقده ای و دچار کمبود تبدیل میشوند و مشکلاتی را هم برای خود و هم برای جامعه ایجاد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
این افراد مقصر نیستند . مقصر پدر و مادریست که بدون فکر و وقت گذاشتن برای فرزندشان بچه دار میشوند و آن فرزندان در بزرگی به افرادی عقده ای و دچار کمبود تبدیل میشوند و مشکلاتی را هم برای خود و هم برای جامعه ایجاد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
الان هم اگر نجات پیدا کنم دیگر سراغ کارهای خلاف نمی‌روم. آن زمان بچه بودم و برای قدرتنمایی این کارها را می‌کردم.
توبه گرگ مرگه



دفعهای پیشم با تهدید رضایت میگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
این باید قصاص بشه
آخرین اخبار