تولید ۶۳ میلیون تن آلومینیوم در جهان/ ۲۳۱ هزارتن آلومینیوم در کشور تولید می‌شود

شرکت‌های بزرگ آلومینیوم کشور در ۸ ماهه ۹۷، حدود ۳.۲ درصد بیش از رقم مدت مشابه سال گذشته آلومینیوم تولید کردند.

تولید ۶۳ میلیون تن آلومینیوم در جهان/ ۲۳۱ هزارتن آلومینیوم در کشور تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آلومینیوم عنصری نقره ای و انعطافپذیر است، عمدتا به صورت سنگ معدن بوکسیت یافت می‌شود، این عنصر غیرمغناطیس ، دومین فلز چکش خور و ششمین فلز انعطافپذیر است که بیشتر در صنعت هوانوردی و سایر مراحل حمل و نق ، بسیار مهم هستند. همچنین در سازه‌هایی که در آنها وزن پایدار و مقاومت لازم است، وجود این عنصر اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سازمان زمین شناسی جهانی مجموعا ۲۲۱ کارخانه تولید آلومینیوم در دنیا وجود دارد که کل ظرفیت تولیدی در سال گذشته حدود ۶۳ میلیون تن بوده است. چین با ۱۱۷ کارخانه بیش از ۳۱ میلیون تن ظرفیت، بزرگترین کشور تولیدکننده این محصول در جهان محسوب می‌شود. این کشور که ۹۵ درصد کل ظرفیت جهانی این فلز را در اختیار دارد، ۳۹ درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.

میزان تولید آلومینیوم ماه گذشته در جهان (هزار تن )

/ 231هزارتن آلومینیوم در کشور تولید میشود

231هزارتن آلومینیوم در کشور تولید میشود

شرکت‌های ایرالکو، المهدی و هرمزال از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۲۳۱ هزار و ۳۱ تن آلومینیوم (خالص، بیلت، آلیاژ، ئی سی و براده) تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۲۳ هزار و ۸۷۷ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «ایرالکو» ۱۱۷ هزار و ۶۶۷ تن، «هرمزال» ۶۹ هزار و ۷۴ تن و «المهدی» ۴۴ هزار و ۲۹۰ تن آلومینیوم تولید کردند.

شرکت آلومینای ایران طی ۸ ماهه امسال، ۴۸۵ هزار و ۵۵۹ تن «بوکسیت»، ۱۵۹ هزار و ۲۴ تن «پودر آلومینا»، ۲۷۰ هزار و ۶۴۹ تن «هیدرات آلومینیوم» و ۸۸ هزار و ۷۷۶ تن «آهک» تولید کرد.

همچنین، طی ماه آبان ۹۷، افزون بر ۲۲ هزار و ۳۹۸ تن «آلومینیوم» (خالص، بیلت، آلیاژ، ئی سی و براده)، ۴۳ هزار و ۷۶۰ تن «بوکسیت»، ۱۹ هزار و ۵۰۹ تن «پودر آلومینا»، ۳۳ هزار و ۱۶۶ تن «هیدرات آلومینیوم» و ۷ هزار و ۷۷۸ تن «آهک» تولید شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: معدن ، آلومینیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار