کد خبر: ۶۷۵۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی مطرح کرد؛

رفیعی گفت: اصلا چیزی به نام ارزان فروشی وجود ندارد، برخی از آژانس‌ها بلیت را به نرخ مصوب و برخی دیگر بلیت را با قیمت بیش از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

فعالیت پنج هزار آژانس مسافرتی در کشور/ ارزان فروشی در فروش بلیت هواپیما وجود نداردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حرمت‌الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی در نشست خبری امروز که با حضور مدیران سایت‌های آنلاین فروش بلیت برگزار شد، با بیان اینکه همواره‌ در  شعارهای خود عنوان می‌کنیم که گردشگری برای کشور ایران اهمیت دارد، اما در عمل هیچ اهمیت و ارزشی برای آن  قائل نیستیم، گفت: چندی پیش یکی از سفرای کشورهای خارجی اعلام کرد؛ برای  جذب توریست به کشورشان تخفیف‌های بسیاری در هتل‌ها و تورهای گردشگری ارائه می‌دهند، اما متأسفانه در ایران نه تنها تخفیف ارائه نمی‌دهیم بلکه هتل‌ها و تورهای گردشگری خود را با قیمت‌های چند برابر ارائه می‌‌کنیم.

وی ادامه داد: در بحث گران فروشی بلیت هواپیما، همواره دفاتر خدمات مسافرتی متهم می‌شوند و حتی وزرای مربوطه، آژانس‌های مسافرتی و دفاتر را متهم می‌کنند اما در واقع آژانس‌ها هیچ  محصولی برای  ارائه ندارند و ما تنها فروشنده هستیم.

رفیعی توضیح داد: طبق بخشنامه ارائه شده از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ارائه تخفیف در بخش کارمزد تخلف است و هیچ آژانس و یا سایت آنلاین فروش بلیت اجازه ارائه تخفیف در این بخش را ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی بیان کرد: بحث کارمزد مربوط به سود آور شدن آژانس‌های مسافرتی و یا سایت‌های فروش بلیت نیست، بلکه این کارمزد پوشش هزینه‌ها است و دفاتر حق دارند آن را دریافت کنند.

وی به بحث ارزان فروشی آژانس‌ها و سایت های فروش آنلاین بلیت اشاره کرد و افزود: اصلا چیزی به نام ارزان فروشی وجود ندارد، برخی از آژانس‌ها  بلیت را به نرخ مصوب و برخی دیگر بلیت را با قیمت بیش از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

رفیعی تأکید کرد: طبق گزارش‌های  ارسال شده از سوی تعداد قابل توجهی از آژانس‌های مسافرتی، برخی از سایت‌های آنلاین فروش بلیت  هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با ۵ تا ۹ درصد تخفیف می‌کنند که این امر خارج از ضوابط  است و زمینه‌ساز ضرر و زیان به دفاتر مسافرتی و جهانگردی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی تصریح کرد: در صورت عدم اقدامات مناسب به منظور حفظ حقوق تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی شکایات مربوطه را به مراجع قانونی انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه پنج هزار آژانس مسافرتی در کشور وجود دارد که ما باید مدافع آنها باشیم، گفت: از این تعداد 50 شرکت تخلف کرده‌اند که باید به تخلفات آنها رسیدگی شود اما متأسفانه در این بخش شاهد غوغا سالاری هستیم.

رفیعی اظهار کرد: باید برای رونق گردشگری مالیات از این بخش حذف شود تا شاهد به چرخش درآمدن حوزه گردشگری باشیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان اینکه طبق برنامه ششم باید تا سال ۱۴۰۴ شاهد ورود ۲۰ میلیون گردشگر به کشور باشیم، افزود: متأسفانه به دلیل مشکلات ایجاد شده در حوزه گردشگری و افزایش قیمت در برخی از هتل‌ها شاهد کاهش آمار ورود گردشگران به کشور هستیم و در این بین باید اقدامات و حمایت‌های لازم از سوی دولت در حوزه گردشگری صورت گیرد.

وی به افزایش قیمت بلیت دلار و نقش آن در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: به محض آنکه قیمت دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به ۱۳ هزار تومان رسید، بیشترین تأثیر را صنعت گردشگری در کشور به خود دید و ما در این بخش تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم ارز نیمایی را دریافت کنیم.

رفیعی تأکید کرد: مردم و آژانس‌های مسافرتی نباید به دلار ۸ تومانی یا ۱۰ تومان عادت کنند، بلکه باید سعی کنیم هر چه سریعتر قیمت دلار را به سه هزار تومان برسانیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی به مقایسه آژانس‌های مسافرتی و مشکلات تاکسی‌داران اشاره کرد و افزود: سایت‌های فروش آنلاین بلیت همانند اسنپ و تپسی نیستند که بخواهیم ورود آنها را قبول کنیم،  بلکه این سایت‌ها تیشه به ریشه همه آژانس‌های مسافرتی زده‌اند و مشکلات بسیاری در این حوزه ایجاد کرده‌اند.

در ادامه این برنامه مدیرعامل یکی از سایت‌های آنلاین فروش بلیت درباره دلیل ارزان فروشی بلیت‌های مسافرتی خود، گفت: با توجه به دلیل حجم بالای فروش سعی می‌کنیم سود کمتری را از بلیت‌ها دریافت کنیم و ما در واقع بیشتر از کمیسیون‌ها به مردم تخفیف می‌دهیم.

وی تأکید کرد: در ماه‌های اخیر سرویس‌های ما سرعت و کیفیت بیشتری داشته و ما توانستیم سهم بزرگی از بازار گردشگری بگیریم که این امر موجب نگرانی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی شده است.

مدیر عامل یکی از سایت‌های آنلاین با بیان اینکه ما هیچ بلیتی را زیر قیمت خریداری شده خود نفروخته‌ایم، گفت: در شرایط و وضعیت کنونی اقتصاد کشور مردم تحت فشار هستند و همین امر موجب شده که ما این روش را به کار بگیریم.

مدیرعامل یکی از سایت‌های آنلاین بیان کرد: هدف ما آن است که به مردم خدمات بهتری ارائه دهیم، البته هنوز نتوانسته‌ایم به هدف خود دست یابیم و باید استانداردهای خود را افزایش دهیم.

در ادامه قاضی یکی دیگر از مدیران سایت‌های آنلاین فروش بلیت به بخشنامه تخفیف ۵ تا ۹ درصدی از محل کمیسیون اشاره کرد و افزود: در قرارداد ایرلاین‌ها چنین بندی وجود ندارد و در برخی از قراردادها هم به وضوح اشاره شده که می‌توانیم درصدهایی را در فروش بلیت تخفیف دهیم.

بر اساس این گزارش چندی پیش رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات هوایی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرده بود که تخفیف‌های ۵ تا ۹ درصدی یکی از سایت‌های آنلاین فروش موجب مشکلات بسیاری در حوزه گردشگری شده و این در حالی است که این سایت آنلاین فروش بلیت چندی پیش به بهانه گران فروشی متهم شناخته شده است.

انتهای پیام/

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر