150 معلول خراسان جنوبی در کارگاه های درآمدزا کار می کنند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از 150 معلول این استان در کارگاه های تولیدی و حمایتی با ماهیت درآمدزایی مشغول به کار هستند.

150 معلول خراسان جنوبی در کارگاه های درآمدزا کار می کنندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رضازاده معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: چهار کارگاه تولیدی حمایتی در خراسان جنوبی وجود دارد که این مراکز فقط در مرکز استان فعال هستند و به ازای هر فرد 448 هزار تومان یارانه از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

وی افزود: از چند سال قبل پیگیر راه اندازی کارگاه های تولیدی حمایتی در شهرستان های طبس، قاینات و درمیان بوده ایم که سازمان بهزیستی با 2 مرکز در شهرستان های طبس و قاینات موافقت کرده است مشروط به اینکه سال اول بدون یارانه فعالیت کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی مهارت را لازمه ورود معلولان ذهنی به کارگاه های تولیدی حمایتی دانست و گفت: این کارگاه ها درآمدزا هستند و افرادی که مشغول کار می شوند از قبل مهارت هایی را فرا می گیرند. 

وی با بیان اینکه برخی از مراکز در استان حرفه آموزی است تصریح کرد: افراد با ضریب هوشی پایین تر در این قبیل مراکز پذیرش می شوند. 

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.