در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

بازگشت واحد‌های صنعتی غیرفعال به چرخه تولید اولویت وزارت صمت

معاون سازمان صنایع کوچک گفت: بازگرداندن واحدهای نیمه تعطیل به بیشترین ظرفیت تولید از اولویت های وزارت صمت است.

بازگشت واحد‌های صنعتی غیرفعال به چرخه تولید اولویت وزارت صمتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی عزیزمحمدی در برنامه خبری گفتگوی 18:30 شبکه خبر تصریح کرد: تفاوت چندانی بین کارخانه تولیدی فعال با کمترین مقدار تولید و کارخانجات راکد و تعطیل شده نیست.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک با بیان اینکه حدود 11 هزار واحد تولیدی کمترین ظرفیت تولید را دارند یا نیمه تعطیل هستند گفت: بازگرداندن آنها به بیشترین ظرفیت تولید از اهم برنامه کاری وزارت صمت است.

وی با بیان اینکه  احیای واحدهای غیر فعال به صرفه تر از ایجاد واحد جدید است، ادامه داد: به همین منظور حدود هزار و 300 واحد صنعتی که در شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی قرار داشتند به چرخه تولید بازگشته اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک گفت: راه اندازی و نوسازی واحد های صنعتی به دو مقوله سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط است.

عزیزمحمدی افزود: در 36 مرکز خدمات کسب و کار و فناوری مشاوران و کلینک هایی مستقر شده اند و واحد های تولیدی با گرفتن مشاوره ،به روز شوند تا واحد تولیدی به چرخه فعال تولید بازگردد.

وی گفت: بیش از 19 هزار نفر پس از راه اندازی واحدهای تولیدی به شغل خود در و احدهای فعال شده بازگشته اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک گفت: بالغ بر 970 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که تاکنون نزدیک به 43 هزار مورد موفق به استفاده از خدمات واگذاری زمین شده اند.

وی همچنین از بسته حمایتی وزارت صمت خبر داد که قرار است به مجلس تقدیم شود.

این مقام مسئول گفت: بر اساس ماده 6 برنامه توسعه باید درصدی از دریافت مالیات بر ارزش افزوده بابت بازسازی شهرک های صنعتی بازگرداننده شود.

وی افزود: تاکنون این بخش متعلق به بازسازی شهرک های صنعتی بازگرداننده نشده است.

صنایع کوچک آسیب پذیرتر هستند

بر اساس این گزارش سجاد هاشمی رئیس شهرک صنعتی عباس‌آباد در این خصوص گفت: از وقتی که وزارت صنایع و بخش صنایع کوچک ادغام شد، بخش صنایع کوچک به شدت آسیب پذیر شده است.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک آسیب پذیر هستند، افزود: برخی قوانین مانند مالیات برارزش افزوده، بخش صنایع کوچک را به نابودی می کشاند.

هاشمی افزود: حفظ وضعیت موجود صنایع کوچک در اولویت کار قرار داد و سپس اصلاح قوانین باید صورت گیرد.

هاشمی اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از موارد اصلاح قوانین است که باید از مصرف کننده نهایی گرفته شود.

وی 23 درصد حق بیمه تامین اجتماعی و بهره 18 درصد وام بانکی برای واحدهای تولیدی را از مشکلات صنایع کوچک اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار