زندگی نامه شهید غلامحسین رشیدی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید غلامحسین رشیدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید غلامحسین رشیدی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید غلامحسین رشیدی به سال۱۳۳۵ در شهرستان ارومیه به دنیا آمد. در دامن خانواده‌ای متدین پرورش یافت و با آداب دینی آشنا گردید. از همان کودکی، فردی شاداب و خوش خلق و خونگرم بود و با همه به گرمی صحبت می‌نمود. تحصیلات ابتدائی و راهنمایی و متوسطه را در ارومیه با موفقیت به اتمام رسانید. با آغاز مبارزات مردمی و اسلامی ملت ایران بر علیه رژیم غاصب پهلوی در تنها سنگر مقاومت مردم قهرمان ارومیه مسجد اعظم حضور فعال داشت و همواره اعضای خانواده و همسایگان و دوستان را جهت شرکت در تظاهرات دعوت می‌نمود و با نوشتن شعار‌هایی با خط خویش، جنایات رژیم شاه را افشا می‌نمود.
در اول مهر سال۵۷ بود که مردم ارومیه در مسجد اعظم تجمع نموده بودند. بعد از سخنرانی یکی از روحانیون به خیابان‌ها ریختند و با شور خاص تظاهرات کردند که در آن روز شهید غلامحسین رشیدی فعالیت چشمگیری از خود نشان داد و به همین جهت هدف گلوله‌های دژخیمان شاه قرار گرفته و روح پرالتهابش دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست و از اولین شهیدان انقلاب اسلامی در شهرستان ارومیه محسوب گردید.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید غلامحسین رشیدی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار