آمار گردشگران خارجی در ایران اعلام شد/ عراق همچنان در صدر

عراق با نزدیک به دو میلیون مسافر همچنان درصدر کشور‌هایی است که در هفت ماه نخست امسال، بیشترین گردشگر را روانه ایران کرده‌اند.

آمار گردشگران خارجی در ایران اعلام شد/ عراق همچنان در صدربه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شمار عراقی‌هایی که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به ایران آمده‌اند، نزدیک به دو میلیون نفر شده است. این درحالی است که در کل سال ۹۶ یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۸۵ عراقی به ایران آمده بودند که رشد این جمعیت در قیاس با سال قبلش ۳.۱ درصد منفی بود. سال ۹۵ یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۲۰۱ نفر عراقی به ایران سفر کرده بودند.

مجموع گردشگرانی که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۹۷ به ایران سفر کرده‌اند، به چهار میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است.

بیشترین گردشگرانی که این مدت به ایران سفر کرده‌اند از کشور‌های همسایه و به ترتیب از عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان بوده‌اند که انگیزه‌ آن‌ها برای سفر به ایران به ترتیب درمان، زیارت و فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: گردشگری ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
موقعیکه سفر به ایران برای انها خیلی ارزان تمام میشود و همچنین بازار به این ارزانی پیدا نمیکنند معلومه که بیشترین گردشگر را از کشور عراق داریم. الان برای مردم بصره می صرفه خریدهای روزانه شان را در شهرهای آبادان و خرمشهر انجام دهندچون ارزش پول ملیشان چندین برابر پول ملی ماست و این نتیجه زحمات اقتصاددانان ایرانیست که خیلی دلسوزی میکنن و برای بالا بودن ارزش پول ملی زحمت می کشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
میگن درمشهد تمام مغازه ها تابلو عربی زدند برای برادران عراقی؟؟؟!!! تابهتروراحتتربتونن خرید کنند؟؟؟!!!البته برخی مغازه دران مشهدی چندسالیه که بی انصاف شدند وکالااهای بونجول خودراباقیمت خیلی گران به زوارمی فروشند!!!! زیرسایه امام رضا، وبی انصافی ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
دولت !هرچه بدبختیه برای مردم ایران فراهم کرده؟!!!وخوشگذرانی رابرای توریستها!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۹:۳۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
پول هر کشور اعتبار و شرف اون کشور تو جهان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
نود درصد برای عمل های زیبایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
برادران عراقی برای زیارت اقا امام رضا به خراسان می ایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
واسه اين ميان كه براي اونا اينجا همه چي مفته انقدر كه ارزش پول مليمون اومده پايين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
ایران با این آب و هوا و جنگل ها و دریاچه و دریاها، جزیره ها و این همه مکان های تاریخی باید تو دنیا از لحاظ جذب گردشگر باید سرآمد باشه
آخرین اخبار