دانستنی‌های علمی؛

با این روغن دهانتان را خوشبو کنید/ تجربه داشتن پوستی زیبا با شیرین بیان/ گیاهان التیام بخش را بشناسید/ ۵ ماده مقوی برای تقویت موی نوزاد

شیرین بیان به عنوان آرام بخش و خلط آور، ضد التهاب و ضد اسپام، ضد نفخ و ضد سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین می‌توان از این گیاه در برطرف کردن التهاب مخاط برونشها و یبوست استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

برخی گیاهان التیام بخش

پیاز کوهی یکی از بهترین گیاهان برای التیام به شمار می‌رود که از خانواده سیر و پیاز است؛ این گیاه حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین و مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، آهن و فولیک اسید است؛ برای پاکسازی بینی، پیشگیری از بوی بد دهان، تسکین درد معده، تقویت کمر و افزایش گردش خون و درمان سردی دست و پا استفاده می‌شود؛ این گیاه می تواند به عنوان چاشنی و مطابق با ذائقه، به بعضی از غذاها اضافه شود؛ جعفری یکی دیگر از گیاهان التیام بخش است، از این گیاه می‌توان برای خنک نگه داشتن کبد و پاکسازی چشم استفاده کرد.

////

تقویت مو شیرخوار با این مواد معجزه گر

نخود سبز، سرشار از اسید فولیک است که رشد مو را در کودکان افزایش می‌دهد؛ لبنیات، مانند ماست نه تنها سیستم گوارش و استخوان را تقویت می‌کند بلکه رشد مو را نیز افزایش می‌دهد؛ برنج، حاوی ویتامین B است که تولید کراتین را افزایش می‌دهد،  کراتین نوعی پروتئین است که پیاز مو را تقویت می‌کند، مرکبات، میوه‌های غنی از اسید فولیک است که باعث حفظ سلامت مو می‌شود. اسید فولیک مو را از ریشه تقویت می‌کند و مانع از ریزش آن می‌شود.

////

خواص دارویی شیرین بیان چیست؟

شیرین بیان به عنوان آرام بخش و خلط آور، ضد التهاب و ضد اسپام، ضد نفخ و ضد سرفه مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین می‌توان از این گیاه در برطرف کردن التهاب مخاط برونشها و یبوست استفاده کرد و به طور کلی مقوی معده است؛ شاید بهتر باشد این طور بگوییم که بی‌خطرترین عامل روشن کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم عصاره شیرین بیان است، که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف کننده پوست به کار می رود و می تواند در ترکیبات کرم های آرایشی صورت به کار رود.

////

 روغن پسته و خواص آن

روغن پسته قلب را تقویت می‌کند و خوشبوکننده دهان است؛ چکاندن چند قطره روغن پسته در بینی برای تقویت حافظه و دفع سموم موثر است، این روغن در عطرسازی مصرف فراوان دارد؛ یکی از خواص روغن پسته ترکیب فیبری و ارزش غذایی بالای آن است، از روغن پسته در صنایع آرایشی و طب سنتی استفاده می شود؛ یکی دیگر از خواص روغن پسته جلوگیری از چروک شدن پوست و همچنین حفظ شادابی و نرم شدن پوست است.

////

مکان‌های شایع فتق دیسک در کجا است؟

فتق دیسک ممکن است در ناحیه گردن، پشت یا کمر ایجاد شود؛ اگر فتق در ناحیه گردن باشد، بیمار دچار درد در ناحیه گردن و شانه و بازو می‌‍‌شود؛ اگر فشار روی نخاع زیاد باشد بیمار علائمی نظیر گزگز و مور مور، بی حسی، سرد یا گرم شدن، احساس ضعف و درد در ناحیه ساعد، کف دست و انگشتان پیدا می‌کند، فتق دیسک در ناحیه کمر، سبب بروز درد در ناحیه کمر و باسن و پشت یا جلوی ران می شود.

////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۸:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ملت همت کنن امسال شب یلدا آجیل نخرن هیچکس .
پولدارها به فکر فقرا باشن و اونا هم تنقلات و آجیل وشیرینی خرید نکنن ..
به خدا هیچ اتفاقی برایتان نمی افته
-
ک
۱۳:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
پسته چیه ؟؟؟کجا پیدا میشه .........!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
پسته گیرم بیاد میخورمش..چرا روغنشو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
منظورتون اینه که به نوزاد شیرخوار نخود سبز بدیم؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
چه شود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
دندون نداره که
Germany
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
گفته کودک نگفته نوزاد
آخرین اخبار