حسن زاده: ناظر ویژه به اصفهان فرستاده ایم/ مصاحبه مسئولان تیم ها به حواشی دامن می زند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: برای دیدار سپاهان- پرسپولیس ناظر ویژه انضباطی به اصفهان فرستاده ایم تا این بازی در شرایط بهتری برگزار شود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل حسن زاده درباره حواشی پیش از بازی تیم های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در گفتگو با رادیو بیان کرد: باید قبول کنیم که پیش از برگزاری این بازی اتفاق هایی رخ داده و رسانه ها هم در این مورد نگران هستند. نمی توان مسائلی مانند پرتاب سنگ به اتوبوس پرسپولیس را کتمان کرد اما موضع باشگاه سپاهان هم نسبت به این امر مشخص است و این باشگاه تلاش کرده است شرایط را بهتر کند. امیدواریم این اتفاق رخ بدهد.

او افزود:  برای این بازی ناظر انضباطی ویژه به اصفهان فرستاده ایم و تاکید هم کرده ایم پیش، حین و پس از بازی چگونه عمل کند. حتی از اتفاق های دیدار پرسپولیس- سپاهان هم فیلم و عکس تهیه کند و با این اقدام ها می خواهیم شرایط بهتری را برای برگزاری این دیدار به وجود بیاوریم. اطمینان دارم باشگاه پرسپولیس و هواداران آن باید برخی مسائل را رعایت کنند تا ماجرا را خوب پیش ببرند. اطلاع دارم سپاهان هم به عنوان تیم میزبان از اتفاق روز گذشته ناراحت است و بخشی از این رفتارها را هم قبول ندارد. باشگاه سپاهان برای برگزاری این بازی به بهترین شکل ممکن در تلاش است. با این وجود رسانه ها نسبت به برگزاری بازی حساسیت هایی دارند که این امر روی سکوها باید برطرف شود.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما وظیفه داریم تمام جزئیات بازی از رفتارهای کادرفنی، نیمکت نشینان، بازیکنان 2 تیم، هواداران و حتی اطراف ورزشگاه را رصد کنیم چراکه آئین نامه انضباطی جدید این اجازه را به ما می دهد تا حوادث اطراف ورزشگاه را هم تحت نظر داشته باشیم. با این وجود اطمینان دارم شرایط برای بازی امروز بهتر از گمانه زنی های بدی است که مطرح می شود. البته رسانه باید مسائل را منعکس کند و ما هم مانند اهالی رسانه نگران هستیم. با این وجود من نسبت به رفتار هواداران فهیم سپاهان و پرسپولیس خوشبین هستم .

حسن زاده افزود: شکی نیست بخشی از این التهاب هایی که نه تنها در اصفهان بلکه در  تمام کشور می بینیم ناشی از رفتار بزرگ ترهای تیم شامل مدیریت، کادرفنی، سرمربی و کاپیتان است که مصاحبه های التهاب آور انجام می دهند. اگر مطالب رسانه ای را کنار هم بگذاریم سپاهان و پرسپولیس از تیم هایی هستند که سرمربی آنها نسبت به داوری اظهارنظرهای بدی داشته اند. جملاتی مانند اینکه اگر«اشتباه داوری نبود ما امتیازهای بیشتری می گرفتیم» یا «اگر داوران با ما مهربان باشند و حقمان را نخورند فلان بازی را می بریم» برای سکوها التهاب ایجاد می کند. در اتفاق های روز گذشته هم مصاحبه سرمربی تیم ها دخیل است و زمانیکه یک سرمربی با آن همه تجربه اینگونه حرف می زند نباید از یک جوان یا نوجوان که شاید سواد کمتری هم داشته باشد انتظار خاصی داشته باشیم. امیدوارم همه رعایت کنند و ما هم از این به بعد توجه بیشتری به مصاحبه ها داریم.

حسن زاده افزود: پدیده غلطی که در فوتبال ایران شکل گرفته این است که در زمان برگزاری بازی تیممان به تیم دیگری که در آن مسابقه دخالتی ندارد اهانت می شود. چه لزومی داشت هواداران تیم میهمان در بازی سپیدرود- استقلال بحث تیم کاشیما را مطرح کنند یا در زمان برگزاری بازی بین تیم های 2 شهر متفاوت به تیم شهر سوم اهانت شود. باید به این مسائل غیرورزشی هم بپردازیم.


بیشتر بخوانید

حواشی پیش از دیدار سپاهان و پرسپولیس

ورزشگاه دیدار پرسپولیس - سپاهان نصف شد


انتهای پیام/

اظهارات رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاق های حاشیه ای پیش از بازی سپاهان- پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار