تأکید استاندار گیلان بر لزوم گزارش به موقع تخلفات ساختمانی

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم گزارش به موقع تخلفات ساختمانی گفت: تأمین بیش از ۳۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از طریق تخلفات ساختمانی نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در نشست آموزشی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌های استان گیلان که صبح امروز با حضور ۲ نفر از قضات دیوان عدالت اداری در سالن غدیر استانداری برگزار شد، تصمیم‌های صادره از سوی این کمیسیون را در سیما و منظر شهری بسیار اثرگذار دانست و گفت: جلوگیری از هرگونه تخلف از طرح‌های جامع، تفصیلی و قوانین موجود در حوزه شهری از اهداف تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌شود، افزود: کسب درآمد از طریق تخلف‌های ساختمانی برای شهرداری‌ها کاملا ناپایدار و بسیار نگران‌کننده است.

استاندار با اشاره به اینکه هرگونه تخلف در ساخت و ساز شهری منجر به تشدید ترافیک و تغییر در سیما و منظر شهر‌ها می‌شود، اظهار داشت: هرگونه ضابطه فروشی و منتهی کردن آرا به پرداخت جریمه منجر به افزایش سطح تخلفات می‌شود.

سالاری با تأکید بر لزوم گزارش به موقع تخلفات از سوی گشت‌های شهرداری افزود: گزارش هرگونه تخلف ساختمانی در بدو ساخت و ساز باعث می‌شود تا با کمترین هزینه اجتماعی از افزایش ورود پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها جلوگیری شود.

وی بر ضرورت عمل به اهداف تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها از سوی اعضا تأکید و بیان کرد: فرمانداران در سطح شهرستان‌ها با همکاری دستگاه‌های نظارتی در بررسی نحوه عملکرد کمیسیون‌ها و پیشگیری از وقوع تخلف‌های ساختمانی با جدیت ورود کنند.

استاندار گیلان تشکیل به موقع پرونده و تسریع در رسیدگی به تخلفات را منجر به جلوگیری از استمرار تخلف عنوان کرد و گفت: تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های تخلفات ساختمانی پیشرفت ساخت و ساز را به دنبال دارد که به عنوان یک آسیب محسوب می‌شود.

سالاری بر لزوم صدور رأی نسبت به تخلفات بدون هرگونه دلسوزی‌های نابجا تأکید و تصریح کرد: فرد متخلف حقوق جمعیت کثیری از شهروندان را نادیده گرفته که دلسوزی برای چنین افرادی منجر به قانونی جلوه دادن اقدامات آنان و تضییع حقوق عموم مردم جامعه است.

وی با بیان اینکه رأی صادره از سوی کمیسیون نباید محملی در مسیر ایجاد درآمد برای شهرداری‌ها باشد گفت: ضابطه فروشی، افزایش تخلفات ساختمانی را در سطح جامعه به دنبال دارد.

استاندار با تأکید بر اجرای صحیح آراء صادره از سوی کمیسیون در چارچوب قوانین و مقررات افزود: وجود سکونتگاه‌های غیررسمی یکی از چالش‌های اصلی جامعه است که از نتایج کم‌کاری‌ها در اجرای به موقع آرای صادره است.

سالاری خواستار تعیین دامنه‌ای منطقی در صدور آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها به صورت مشورتی در سطح استان شد و اظهار داشت: وجود دامنه یک تا ۳ برابری برای صدور آرا نسبت به تخلفات ساختمانی در کمیسیون و اعمال سلیقه یک آسیب جدی در این مسیر است که زمینه اعمال نفوذ و دخالت‌های نابجا را فراهم می‌کند.

وی به تصرف‌های غیرقانونی در حاشیه رودخانه‌های گوهررود و زرجوب نیز اشاره کرد و افزود: رعایت نکردن حریم در حاشیه این رودخانه‌ها و تصرف‌های غیرقانونی امکان استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه می‌کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: امیدواریم با حرکت در مسیر صیانت از طرح‌های جامع و تفصیلی و قوانین موجود شهری، شاهد توسعه، پیشرفت و کاهش دغدغه‌های شهروندان باشیم.

انتهای پیام/ع

ضرورت گزارش به موقع تخلفات ساختمانی از سوی گشت‌های شهرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.