بیشترین وقف در بین شهر‌های لرستان متعلق به شهرستان نورآباد بوده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: بیشترین وقف در بین شهر‌های استان لرستان متعلق به شهرستان نورآباد بوده است.

سیدمحمد طباطبایی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: در سال جاری تاکنون ۷۵ نوع وقف جدید شامل مسجد، حسینیه و دارالقرآن با نیت خاص داشته‌ایم.

سیدمحمد طباطبایی اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌های اداره کشور، رسیدگی به اوضاع نیازمندان و محرومان، انجام کار‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی، احیای فرهنگ غنی وقف در سراسر کشور است.

طباطبایی افزود: در گذشته مردم کار‌های بسیار زیادی انجام داده اند که منشأ خیر و برکت در جامعه بوده است و امروز هم این اقدامات در حوزه وقف وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: امروز وقف‌هایی وجود دارد که در طول زمان دچار حوادث شده اند به ویژه پس از قانون اصلاحات ارضی در رژیم پهلوی که ضربه مهلکی به موقوفات وارد کرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از شیوه‌های وقف و اموال وقف شده در سال‌های اخیر احیا شده و پیگیری برای احیای سایر موقوفات وجود دارد، تصریح کرد: ثبت وقف‌های جدید از وظایف این اداره است و در سال جاری تاکنون ۷۵ نوع وقف جدید شامل مسجد، حسینیه و دارالقرآن، با نیات خاص داشته ایم.

طباطبایی با اشاره به اینکه بیشترین وقف در بین شهر‌های استان لرستان متعلق به شهرستان نورآباد بوده است، افزود: سه مورد وقف قرآنی در استان داشته ایم که می‌تواند برکات معنوی و مادی را به همراه داشته باشد چرا که خود قرآن مظهر خیر و برکت است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه لرستان با اشاره به مشکلات فعلی جامعه و وضیعت معیشتی مردم، یادآور شد: یکی از بهترین انواع وقف در شرایط کنونی وقف تجمیعی است چرا که همه مردم با هر میزان سرمایه و درآمدی که دارند در قالب وقف تجمیعی می‌توانند در این کار خیر سهیم باشند.

انتهای پیام/ب

بیشترین وقف در شهرستان های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.