سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای فعالیت اورژانس هوایی در استان تا به امروز برای ۳۹۸ نفر امدادرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شادی نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اورژانس هوایی آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۳ همزمان با ۱۴ استان دیگر افتتاح شدگفت: ایجاد پایگاه اورژانس هوائی در راستای برنامه دولت و تحقق اهداف نظام تحول سلامت با همکاری هوانیروز ارتش است.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۹۸ نفر مصدوم و بیمار انتقال شده توسط اورژانس هوایی استان، ۲۷۲ نفر مصدوم سوانح تصادفی و ۱۲۶ نفر غیر تصادفی بودند.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز ۳۱ مصدوم سوانح رانندگی و ۱۰ بیمار غیرتصادفی توسط اورژانس هوایی در استان امدادرسانی شدند.

شادی نیا با اشاره به اهمیت اورژانس هوائی در عملیات و ماموریت‌های حوادث پرتلفات افزود: اورژانس هوائی در حوادث دارای مصدومان با تعداد بالا و بدحال و در حوادث غیرمترقبه به تشخیص عوامل اوژانس حاضر در صحنه عملیات انجام می‌دهد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی با بیان اینکه در هر بالگرد اورژانس هوایی ۶ کارشناس فوریت‌های پزشکی حضور دارند، گفت: زمان انجام عملیات و ماموریت‌های اورژانس هوائی از یکساعت بعد از طلوع آفتاب تا یکساعت قبل از غروب آفتاب است.

وی افزود: با توجه به اینکه محدوده پروازی بالگرد اورژانس هوایی ۱۵۰ کیلومتر است برای پوشش نقاط کور در استان اورژانس هوایی میانه راه اندازی شده است.

 

انتهای پیام/ش

افتتاح اورژانس هوایی آذربایجان شرقی

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار