نماینده، ولی فقیه در فارس:

آئین داوطلبان هلال احمر، مردانگی و جوانمردی است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: داوطلبان هلال احمر، به مروت و مدارا مشهور هستند و آئین آن‌ها فتوت، انسانیت، مردانگی و جوانمردی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در همایش نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از داوطلبان برگزیده هلال احمر استان فارس با اشاره به شعار امسال روز داوطلبان هلال احمر، با عنوان داوطلبان، جوامع تاب آور می‌سازند، اظهار کرد: داوطلبان به مروت و مدارا مشهور هستند و آئین آن‌ها فتوت، انسانیت، مردانگی و جوانمردی است، چیزی که از قدیم در کشور با آن آشنا بوده ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: این آئین فتوت و مردانگی دائما در جامعه رشد یابد و هر روز شاهد طیف‌های جدیدی از انسان‌های با مروت باشیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: یکی از ویژگی های انسان های با مروت علاوه بر کمک به دیگران این است که از سایر افراد ایراد نمی گیرد و چشم پاک هستند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: هر چه در حالات بزرگان نگاه می‌کنیم تلاش آن‌ها این است که آرامشی در جامعه و رفتار آن‌ها حاکم شود و روحیه داوطلبی، فتوت و جوانمردی باید باشد تا جامعه در پناه آن احساس آرامش کند.

نماینده، ولی فقیه در فارس ادامه داد: تاب آوری باید با صفا و صمیمیت همراه باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه درخصوص رفتار‌های انسانی و مردانگی ۲ سنخ رفتار وجود دارد و هر ۲ برای بشر ضروری است، بیان کرد: در یک جا مردانگی، محبت و مهرورزی نسبت به همنوع است.

وی افزود: در جامعه به چیز دیگری نیاز است و آن اینکه باید حق مظلوم را گرفته و به او بدهیم و این نوع را نیز مردانگی می‌گویند.

نماینده، ولی فقیه در فارس گفت: در یکی از شهرک‌های شیراز شهروندان ۲۱ میلیون تومان به مردم یمن کمک کردند و این انسانیت است.

آیت الله دژکام اظهار امیدواری کرد: فضای بین المللی به سمتی برود که اگر وظیفه‌ای داریم بتوانیم به آن عمل کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در قرآن آمده است باید فراتر از کمک سازمانی، به فکر نجات انسان‌ها باشیم و به حسب انسانیت و مروت، این یکی از وظایف ما است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌هایی که در نظام بین الملل وجود دارد ما را از برخی چیز‌ها محروم کرده است و نمی‌توانیم آنگونه که باید به انسان‌ها کمک کنیم.

در این مراسم آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، دستغیب رئیس شورای شهر شیراز و رحمانی سرپرست استانداری فارس، عضو داوطلب افتخاری در رسته هدایت جمعیت هلال احمر استان شدند و از داوطلبان برتر هلال احمر استان، تجلیل شد.

انتهای پیام/چ

صحبت های نماینده ولی فقیه فارس در همایش تجلیل از داوطلبان برگزیده هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار