رضا اسماعیلی شاعر گفت:حجم داستان نسبت به شعر بیشتر است از این رو تعداد آثار رسیده به جشنواره ادبی چهل چراغ در قسمت شعر از داستان بیشتر بود.

سهم داستان از شعر در جشنواره ادبی چهلچراغ بیشتر استرضا اسماعیلی شاعر و دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص زمان برگزاری جشنواره ادبی چهل چراغ گفت: هنوز تاریخ قطعی برگزاری جشنواره ادبی چهل چراغ مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه یکشنبه  هفته آینده جلسه هیئت مدیره انجمن قلم برگزار می شود،گفت:احتمال دارد در این جلسه زمان برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره مشخص شود.

وی با اشاره به تفاوت نگارش  میان داستان و شعر افزود: حجم داستان نسبت به شعر بیشتر است به همین دلیل نوشتن آن به زمان بیشتری نیاز دارد و نگارش آن بیشتر طول می کشد از این رو تعداد آثار رسیده به جشنواره ادبی چهل چراغ در قسمت شعر از داستان بیشتر بود البته در این جشنواره ادبی  آثار  خوبی  با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی دریافت کردیم.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در خصوص همکاری نهادهای فرهنگی در زمینه برگزاری این جشن اظهار داشت: با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی درباره مشارکت این وزارتخانه در زمینه برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با انجمن قلم دیدار کردیم که این وزارتخانه بودجه ای را در اختیار ما برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داد.

اسماعیلی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری نشست های کتابخوان با موضوع انقلاب اسلامی با انجمن قلم همکاری می کند و مجمع ناشران انقلاب اسلامی هم قرار است با این انجمن در زمینه برگزاری نشست های مشترک با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی و بررسی آثار در این جشن همکاری کند،ادامه داد:همکاری نهادهای دیگر با انجمن قلم در زمینه برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی عملی نشده و کمک خاصی از سوی آنها دریافت نکرده ایم.

وی با اشاره به مشخص شدن اسامی چهل شاعر و نویسنده برتری که در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از آن ها تقدیر می شود، بیان کرد: از چهل شاعر و نویسنده برتر در آیین اختتامیه جشنواره ادبی چهل چراغ تقدیر می شود از این رو منتظر هستیم تاریخ قطعی مراسم مشخص  و آثار برگزیده جشنواره ادبی چهل چراغ به صورت کتاب در دو جلد به صورت مجموعه داستان و مجموعه شعر منتشر شود.

اسماعیلی با بیان اینکه عنوان نخست کتاب ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دومین عنوان آن برگزیده داستان یا شعر خواهد بود،گفت:هنوز عنوان کتاب ها به طور قطعی مشخص نیست.معمولا درباره انتشار کتاب با نهاد کتابخانه های عمومی کشور همکاری می کنیم و در خصوص ناشر این کتاب ها هم با همین نهاد صحبت خواهیم کرد البته هنوز ناشر کتاب ها مشخص نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار