چین: رفتار آمریکا و کانادا با مدیر مالی شرکت هوآوی غیرانسانی است

وزارت خارجه چین رفتار آمریکا و کانادا با «منگ وانگ ژو»، مدیر ارشد مالی بازداشت شده شرکت هوآوی را غیرانسانی توصیف کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال بازداشت «منگ وانگ ژو»، دختر بنیانگذار شرکت «هوآوی» و مدیر ارشد مالی این شرکت در کانادا به درخواست آمریکا به سبب آنچه دور زدن تحریم های ضد ایرانی خوانده شده است، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این رفتار را غیرانسانی توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما معتقدیم که این رفتارها غیرانسانی و نقض حقوق بشر محسوب می شود.

وزارت خارجه چین این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که روزنامه «گلوبال تایمز» چین اعلام کرد بازداشتگاه کانادا تجهیزات پزشکی لازم را در اختیار منگ وانگ ژو قرار نمی دهد.

منگ وانگ ژو اول دسامبر سال جاری میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم های آمریکا در فروش محصولات شرکت هوآوی به ایران در ونکوور کانادا بازداشت شد. به دنبال بازداشت او، وزارت خارجه چین سفیر آمریکا را به منظور بیان اعتراض شدید کشورش احضار کرد. چین همچنین سفیر این کشور در کانادا را هم فراخواند و از اتاوا خواست تا منگ وانگ ژو را فورا آزاد کند.

بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی ممکن است بار دیگر تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا را تشدید کند. بازداشت منگ وانگ ژو در حالی رخ داده است که «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین و «دونالد ترامپ»، همتای آمریکایی اش در حاشیه نشست گروه 20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین با یکدیگر گفتگو و موافقت کردند تا 90 روز از اعمال تعرفه های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

ترامپ موافقت کرد که افزایش تعرفه ها روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود از اول ژانویه اعمال کند، به طور موقت متوقف کند. پکن هم موافقت کرد مقدار قابل توجهی از محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و غیره را از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار