تخریب ۴ فقره بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی محمودآباد و فریدونکنار +تصاویر

۴ فقره بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بخش سرخ رود شرقی شهرستان محمودآباد و فریدونکنار تخریب شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: به منظور تامین امنیت غذایی جامعه، تداوم و پایداری تولید در بخش کشاورزی و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها  دو فقره بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش سرخ رود شرقی این شهرستان تخریب و هشت هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی زراعی و باغی به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به انجام دهگردشی‌های مستمر توسط اکیپ دهگردشی این مدیریت، افزود: پس از ارائه موارد قانونی از سوی مسوولین و کارشناسان ذیربط این مدیریت مبنی بر اینکه عمل دیوارکشی و ساخت بنای غیرمجاز بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اصلاحی آن است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند، برخورد قانونی خواهد کرد، گفت: بازدید مستمر کارشناسان این مدیریت برای حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی به طور جدی دنبال می‌شود.

تخریب ۴ فقره بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی محمودآباد و فریدونکنار

 

تخریب ۴ فقره بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی محمودآباد و فریدونکنار

محمد هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار نیز از اجرای حکم قلع و قمع همزمان دو مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهرستان فریدونکنار خبر داد و افزود: اجرای حکم قلع و قمع به طور همزمان در بخشی از اراضی باغی واقع در حریم شهر فریدونکنار انجام گرفت .

وی گفت:  این عملیات در راستای اجرای مواد ۳ و ۱۰ قانون تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی توسط اکیپی از مدیریت امور اراضی جهادکشاورزی این شهرستان و باحضور و همراهی نیروی‎های انتظامی و با همکاری شهرداری فریدونکنار صورت گرفت.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرف غیرمجاز و زمین خواری و تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) اطلاع دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار بیان کرد: گشت ۱۳۱ امور اراضی شهرستان فریدونکنار از ابتدای سال تاکنون با طی کردن بیش از چهار هزار کیلومتر گشت زنی در شالیزار‌های به ویژه در نقاط کور بیش از ۴۰ مورد از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز را در سطح شهرستان فریدونکنار شناسایی و با اقدام در لحظه مانع پیشرفت کار متخلفین شده که در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

تخریب ۴ فقره بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی محمودآباد و فریدونکنار

 

تخریب ۴ فقره بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی محمودآباد و فریدونکنار

خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر  نیز گفت: به منظور اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، ماه گذشته ۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان بهشهر شناسایی و عملیات ساخت و ساز متوقف شد.

وی ادامه داد: برای یک مورد احداث بنا و ساخت و ساز در زمین‌های باغی تشکیل پرونده شد و ۶ مورد مجوز کاربری احداث بنا و سرایداری طی مراحل قانونی صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: کشاورزان و باغداران قبل از هرگونه ساخت و ساز در عرصه مورد فعالیت خود به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به اخذ مجوز قانونی پیگیری و اقدام کنند.


انتهای پیام/آ

بازگشت برخی از زمین‌های کشاورزی محمودآباد و فریدونکنار به چرخه تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار