فعالیت ۲۹۰۰ آزمایشگاه استاندارد درکشور

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران گفت: ۹۰۰ آزمایشگاه استاندارد براساس معیار‌های بین المللی و دو هزار آزمایشگاه بر اساس معیار‌های ملی در ایران فعال است.

فعالیت ۲۹۰۰ آزمایشگاه استاندارد درکشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا خاکی فیروز در نشست با مسئولان استاندارد استان بوشهر، بیان کرد: باتوجه به بندری بودن بوشهر و نقش مهمی که در زمینه صادرات و واردات کشور دارد ارزش آزمایشگاه‌های استاندارد در این استان دو چندان است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر براساس ظرفیت‌های بخش خصوصی به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی کشور تبدیل شده است، افزود: با مشارکت دادن بخش خصوصی در تصمیم سازی‌های کلان از ظرفیت‌های این بخش در سازمان ملی استاندارد، بیشتر استفاده خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز با اشاره به افزایش توان فنی استان برای آزمون کالا‌های وارداتی، گفت: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد دارای تجهیزات پیشرفته‌ای هستند که برخی از آن‌ها در کشور، بی نظیرند.

محمدرحیم بهره‌مند افزود: آزمایشگاه‌های استاندارد استان بوشهر با ارتقای دانش و تجهیزات خود و دریافت گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ و اجرای نظام HSE آزمایشگاهی، از جمله دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های کشور است.

انتهای پیام/ک

مشارکت بیشتر بخش خصوصی در تصمیم سازی‌های سازمان استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.