آشنا در گفت‌‌وگو‌ با باشگاه خبرنگاران جوان:

مطالبه‌ مردم می‌تواند شفافیت مسئولان را افزایش دهد/ مسئولان باید یاد بگیرند درست حرف بزنند

مشاور رئیس جمهور گفت: اگر من ۱۰ بار موضوعی را گفتم و دیدم که مردم مرا جدی نمی‌گیرند، آن وقت یاد می‌گیرم که درست حرف بزنم.

مطالبه‌ مردم می‌تواند شفافیت مسئولان را افزایش دهد/تلاش می‎‌کنند تا قانون منع به‌‎کارگیری بازنشستگان بی‌اثر شود/ مسئولان باید یاد بگیرند درست حرف بزنندحسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چگونه می‌تواند میزان شفافیت خود را در پاسخگویی به مردم افزایش دهد، گفت: مطالبه‌ مردم می‌تواند شفافیت مسئولان را افزایش دهد؛ آگاهی مردم و دانشجویان عملکرد مسئولان را شفاف می‌کند. برای مثال  اگر دانشجویان دوره‌های آموزشی بودجه خوانی راه بیاندازند متوجه می‌شوند که در بحث بودجه باید چه مسئله‌ای  را  مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه اگر مطالبه‌ مردم در خصوص جوان گرایی نبود مجلس به قانون بازنشستگی رای نمی‌داد؛ گفت: فکر می‌کنید اگر مردم بر جوانگرایی تاکید نمی‌کردند قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصویب می‌شد؟ حتی امروز هم با وجود تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، هزاران تلاش خواهد شد تا این قانون بی اثر شود.  سوال من از شما این است همین که اصل  موضوع بازنشستگان جدی شد، از کجا آمد. شما فکر می‌کنید آیا نمایندگان شب خوابیدند و صبح به یاد بازنشستگان افتادند، خیر، فشار اجتماعی به تدریج این سد را شکانده است.

آشنا در پاسخ به این سوال که آیا همه مشکلات کشورمان با فشار اجتماعی حل می‌شود، تصریح کرد: با آگاهی است که نتایج بسیاری به دنبال دارد، معنی آگاهی این است که اگر من بگویم تورم را کنترل کردم، شما بدانید که این حرفم به چه معناست و اگر گفتم تورم نقطه به نقطه چیست و شما دانستید و به خانواده خود اعلام کردید که این مسئله چندان جدی نیست، اگر من 10 بار این موضوع را گفتم و از جامعه پاسخ گرفتم و دیدم که مردم من را جدی نمی‌گیرند، آن وقت یاد می‌گیرم که درست حرف بزنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
مشکل همین هست که شفافیت نیست
آخرین اخبار