طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد

طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد و لازمه توسعه و پیشرفت آن کنار گذاشتن اختلافات و همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ طلائی‌مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در نشست فعالان بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن گفت : طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد و لازمه توسعه و پیشرفت آن کنار گذاشتن اختلافات و همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

وی افزود: در طبس گردش مالی و بانکی، گردشگری و صنایع و معادن بسیار خوبی داریم اما به آنچه که باید رسیده باشیم نرسیده‌ایم اما خوشبختانه در چند سال اخیر با کنار گذاشتن اختلافات و همراهی کردن همه گروه‌ها در مسیر توسعه قدم گذاشته‌ایم.

طلایی مقدم  با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در طبس گفت: صنایع جوار معدنی، صنایع جوار ریلی، گردشگری، توریسم، صنایع دستی، دامداری، دامپروری و کشاورزی از جمله ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان است که لازمه محقق شدن این مهم وفاق، عزم ملی و همراهی و همدلی تمامی مردم و مسئولان شهرستان است.

محمود امینی عضو شورای شهر و نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان تصریح کرد: طبس پتانسیل‌هایی دارد که نه تنها برای منطقه بلکه برای کشور می‌تواند مفید باشد.

سیدحسین مرعشی فعال اقتصادی کشور نیز در این نشست، شهرستان طبس را پیشرو و فعال دانست و گفت: توسعه را انسان‌ها رقم می‌زنند و طبس نیز منابع خوبی دارد حتی اگر منابع هم نباشد انسان‌های بزرگ و کوشا می‌توانند با خلق ایده توسعه و آبادانی منطقه را رقم بزنند.

وی افزود: اصل در توسعه و اراده انسان‌ها است و وفاق و همدلی و همراهی که در طبس وجود دارد نشان درایت شماست که با وجود اختلاف سلیقه در نگرش سیاسی در مسائل توسعه‌ای اختلافات را کنار گذاشته‌اید.

مرعشی بیان کرد: باید فرصت‌ها را در اختیار افراد بگذاریم و در طبس امکان آب و خاک و کشاورزی وجود دارد و اشکال کار کشاورزی این است که ارزش آب را صفر در نظر می‌گیرند و این غلط است و باعث زیان‌های فراوانی شده است.

وی گفت: اعتقاد دارم در اقتصاد کشاورزی ایران قیمت پایه آب را باید یک دلار در نظر بگیریم و براین اساس محصولات باصرفه اقتصادی را کشت کنیم.

مرعشی احداث گلخانه‌های مدرن را گامی موثر در جهت افزایش تولید، اشتغالزایی و کاهش مصرف آب دانست و از مسئولان طبس خواست تا پایان سال 97 یک درصد از سطح زیرکشت را به کاشت گلخانه‌ای تبدیل کنند.

انتهای پیام/ ک

کنار گذاشتن اختلافات لازمه توسعه و پیشرفت است

برچسب ها: استاندار ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.