اندیشکده آمریکایی:

تحریم‌ها نه منجر به فروپاشی می‌شوند، نه ایران را به میز مذاکره می‌کشانند

اندیشکده «استراتفور» در پیش‌بینی خود از سال ۲۰۱۹ نوشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران هیچ یک از اهداف موردنظر را برآورده نخواهند کرد.

استراتفور: تحریم‌ها نه منجر به فروپاشی ایران می‌شوند و نه ایران را به میز مذاکره می‌کشانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندیشکده آمریکایی «استراتفور» در پیش‌بینی خود از سال ۲۰۱۹ میلادی نوشته است تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران هیچ یک از دو هدف موردنظر خود یعنی فروپاشی دولت ایران یا پای میز مذاکره کشاندن این کشور را محقق نخواهند کرد.

در بخشی از این گزارش ذیل بند "تقابل ایران و آمریکا" آمده است: «کارزار تحریمی آمریکا علیه ایران به این کشور آسیب خواهد زد، اما با وجود مشکلاتی که به لحاظ اقتصادی پدید خواهد آورد، به فروپاشی دولت ایران منجر نخواهد شد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «ایالات متحده امیدوار است با تشدید تحریم‌ها، ایران را مجبور کند به میز مذاکره بازگردد اما این هدف نیز محقق نخواهد شد؛ چراکه جناح‌های سیاسی رقیب در ایران با وجود اختلافات داخلی، ثبات نظام را بر مناقشات روزمره خود اولویت خواهند داد.»

این اندیشکده شناخته‌شده آمریکایی همچنین نوشته است که ایران ممکن است در واکنش به فشار آمریکا و در صورت ناکامی اروپا در تضمین منافع اقتصادی این کشور از توافق هسته‌ای، اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار دهد.

استراتفور در خصوص جایگاه کشورمان در بازار انرژی در سال ۲۰۱۹ نیز گفته است که ایران با وجود تحریم‌های آمریکا کماکان به فروش نفت خود دستکم به میزان یک میلیون بشکه در روز ادامه خواهد داد.

در بخش دیگری از این گزارش به راهبرد منطقه‌ای آمریکا در غرب آسیا برای مقابله با ایران اشاره شده است. استراتفور از اسرائیل، عربستان سعودی و امارات عربی متحده به عنوان سه رژیم همسو در منطقه یاد کرده که در خصومت با ایران اشتراک نظر دارند و واشنگتن برای مهار ایران روی آن‌ها حساب می‌کند. عمان، کویت و قطر کشور‌های دیگری هستند که به نوشته استراتفور، برای آمریکا از ارزش راهبردی، دیپلماتیک و اقتصادی برخوردار هستند، اما رغبت چندانی برای اتخاذ سیاست تقابلی با ایران ندارند. به نوشته استراتفور، هرچند واشنگتن خواهان اتحاد میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس است، اما انتظار می‌رود اختلاف درونی در این سازمان همچنان ادامه یابد.

این گزارش به وضعیت «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در سال آینده هم پرداخته و نوشته است که با توجه به جنجال پیش آمده بعد از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، «عربستان سعودی باید در سال ۲۰۱۹ نگرانی‌های فزاینده در مورد محمد بن سلمان را مدیریت کند.»

به نوشته استراتفور، با وجود آنکه بن سلمان همچنان جایگاه مستحکمی در خاندان سعودی دارد، اما ادامه این وضعیت به میزان حمایت پدرش از او بستگی دارد و مقاومت خاموش [علیه او] همچنان در خاندان سلطنتی گسترش خواهد یافت. این اندیشکده همچنین پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۹ برخی از متحدان کلیدی عربستان حمایت نظامی خود از این کشور و میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در آن را محدود خواهند کرد، اما بعید است که در این روابط حیاتی تحولی ایجاد شود.

انتهای پیام/

گزارش استراتفور درباره تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
✅ روسيه مانع روابط ايران با جهان مي شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
محال است ایران پای میز مذاکرات بعدی بیاید .ننگ بر ترامپ .ما هیچوقت بر سر موشکمان با کسی مذاکره نکردیم و نمیکنیم.این را همه مسئولان باید بدانند. تا حالا هم کل کشور تاوان خسارات برجام رو پس میدهند.مسئولان به هوش باشند که زیر بار چیزهای دیگری از قبیل fatfو موشکی نروند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۳۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ننگ بر ترامپ
Canada
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ترامپ اگه عقل داشت با برداشتن تحریم های ایران گام مهمی را در خلع سلاح هسته ایی کره شمالی بر می داشت
Seychelles
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
تحریم‌ها نه منجر به فروپاشی می‌شوند، نه ایران را به میز مذاکره می‌کشانند
Seychelles
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
تحریم‌ها نه منجر به فروپاشی می‌شوند، نه ایران را به میز مذاکره می‌کشانند
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۴:۴۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
این مقاله ثابت می کند که برخلاف ادعاهای سران آمریکا با هدف فشار بر مردم ایران انجام می گیرد و هدف نهایی آن وادار به تسلیم کردن ایران در مقابل خواسته های نا مشروع و قلدر مأبانة آنهاست و ادعای حمایت از مردم ایران و حقوق بشر وووو عوام فریبی و مضخرفاتی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
تحریم ها باعث تقویت و پیشرفت تولید داخلی و اقتصاد ماخواهد شد و دشمنان خوار و ذلیل میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
اینو که ما خودمون به شما گفتیم دیگه اندیشکده نمی‌خواست تحریم‌ها فقط باعث میشه ما از آمریکا متنفر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
ترامپ جون ازونجا که IQ ضعیفی داری اینو خیلی دیر فهمیدی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
حتما همین طوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
آمریکا داره نابود میشه
آخرین اخبار