براساس سرشماری امسال؛

بیش از یکهزار و 77 تن عسل در استان زنجان تولید شد/ رشد 15 درصدی تولید عسل در استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان از رشد 15 درصدی تولید عسل در استان زنجان خبر داد.

بیش از یکهزار و 77 تن عسل در استان زنجان تولید شد/ رشد  15 درصدی تولید عسل در استانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سید محمدعلی صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان با دو نوع شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: امسال آمارگیری زنبورستان‌های استان از ۱۴ مهر ماه با حضور بیش از ۱۴۰ نفر از کارشناسان پهنه و ادارات امور تولیدات دامی شهرستان‌ها در سطح استان آغاز و تا ۳ آبان ماه ادامه پیدا کرد.

 صادقی با اشاره به ثبت نتایج سرشماری در سامانه جامع مدیریت داده‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری انجام گرفته استان زنجان داری ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان است که یک هزار و ۷۳۳ نفر در این زنبورستان‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه شغل اصلی ۸۷۰ نفر از بهره برداران استان زنجان زنبورداری است، افزود: بر اساس سرشماری ۱۱۱ هزار و ۶۹۱ کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۷۰ کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

صادقی با اشاره به رشد بیش از ۱۵ درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و ۷۷ تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: نتایج سرشماری امسال نشان می‌دهد شهرستان زنجان با ۳۹۳ تن بیشترین و شهرستان ایجرود با ۳۱ تن کمترین مقدار تولید عسل را داشته اند.

وی بیان داشت: عمده نژاد‌های زنبور عسلی که در استان زنجان پرورش داده می‌شود نژاد مدا «Meda» و نژاد‌های بومی است و طی سال‌های اخیر نژاد‌های اصلاح شده از جمله کارنیولا و کارنیکا نیز توسط زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن
 

رشد بیش از ۱۵ درصدی تولید عسل استان زنجان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.