احمدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار/۳۰ درصد قیمت‌های فعلی کاذب است

یک مقام مسئول گفت:با توجه به کاهش نرخ دلار در روز‌های اخیر، قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۱۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار/۳۰ درصد قیمت‌های فعلی کاذب استمصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۱۰ درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ دلار در روز‌های اخیر، قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۱۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

وی افزود: همه ساله در ایام پیک مصرف همچون شب یلدا و شب عید، نظارت بر مغازه داران از سوی اتحادیه، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت تشدید می‌یابد تا گران فروشی از سوی صنف صورت نگیرد.

احمدی با اشاره به اینکه قیمت پسته، بسته به نوع آن متفاوت است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو پسته از ۹۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در مغازه‌ها به فروش می‌رسد که فروش با نرخ‌های متفاوت از یک مغازه به مغازه دیگر به معنای گران فروشی نیست، بلکه اختلاف قیمت بسته به نوع، جنس و کیفیت محصول متغیر است.


بیشتر بخوانید: رکود بر بازار آجیل و خشکبار شب یلدا حاکم است


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: علی رغم کاهش ۱۰ درصدی نرخ آجیل و خشکبار، انتظار می‌رود که قیمت اقلام به نرخ واقعی خود برسد تا امکان خرید برای مردم فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد قیمت کنونی اقلام آجیل و خشکبار کاذب است، افزود: با استمرار روند کاهشی نرخ دلار انتظار می‌رود که تا شب یلدا حباب کاذب قیمت آجیل و خشکبار بشکند تا رونق مجددا به بازار بازگردد.

احمدی در پایان تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از اعضای صنف از دریافت مجوز انصراف دادند چرا که در گذشته یک مغازه خشکبار فروشی با ۵۰ میلیون تومان راه اندازی می‌شد، در حالیکه در شرایط فعلی با ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نمی‌توان یک مغازه را افتتاح کرد.

انتهای پیام/

نظارت بر خرده فروشی ها در شب یلدا تشدید می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
الان هم بخاطر اینکه مردم نمی وانند بخرندو وبازار پسته خراب شد و بساط شان کساد شد 10 درصد کم میخواهند بکنند ولی نمی گویند چرا 300 درصد افزایش دادند و حالا منت میکنند تازه مگر دلار 10 درصد کاهش قیمت داشته از 15000 تومان به 10000 تومان رسیده یعنی حداقل میبایست 30 درصد کاهش می دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
يکي ميمرد زدرد بينوايي يک مي گفت شما بودي پسته ميخواهي
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
ما نمیخریم. شما نخرید. والا از نخریدن کسی ناموفق نشده. اگر بخرید گرانی پیروز میشه. خواهشا نخرید. پول آجیل امسال رو گوشت و مرغ بخرید. حتی یک مرغ آبروی خیلیهارو حفظ میکنه. من به نوبه خودم بجای خرید آجیل شب یلدا میخواهم یه مرغ بخرم بدم به نیازمند. اجازه بدید دل یه نیازمند برای یک شب آروم باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
۲۰۰ درصد گرون میکنید ۱۰ درصد ارزون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
بیایید آجیل نخریم و حدت خودمونو نشون بدیم.به خدا کافیه چند ماه نخریم کاملا ارزون میشه.والله آجیل نخوریم نمی میریم هیچ بلایی سرمون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
10 درصد من و این همه خوشبختی محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
پسته کیلویی ۲۰۰هزار تومان بیس درصد کاذب؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
گردو تا قبل ازتورم کیلویی سی هزارتومن بودحالا صدوشصت هزارتومن شده واقعا مسولین ما چطورنمیتونن جلوی این تورمها روبگیرند اگه نمیتونن کاری واسه گرونی بکنن پس چرا حقوق میگیرند لطفا ب فکرحقوقهای کم مردم باشین چون خودتون حقوق بالا میگیرین میتونین ازاین چیزها بخرین وواستون مهم نیس الان گوشت قرمزکیلوشصت وپنج هزار تومن شده گفتیم گوشت قرمزنمیخوریم میریم سراغ گوشت مرغ ،متاسفانه مرغ هم داره گرون میشه البته همه چیزگرون شده لبنیات حبوبات خدارحم کنه چرا با این چیزها برخورد نمیشه متاسفم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
آیاآجیل هم بادلارواردمی شود؟چراحقوق کارمندان بادلارمحاسبه نمی شود؟
Kazakhstan
علی
۱۰:۱۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
یکی را در شبکه خبر آوردند او گفت علت افزایش قیمت پسته سرمازدگی باغهای پسته در ابتدای سال بوده است درصورتی که دلالان و کسانی که بازار پسته را در اختیار دارند با افزایش قیمت دلار قیمت آن را سرسام آور بالا بردند چطور محاسبه میکنند میگویند یک کیلو پسته در خارج چند دلار فروخته میشد حالا در دلار 15 یا 18 هزارتومانی ضرب میکنند و قیمت پسته را در بازار داخل به قیمت صادراتی به مردم میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
آجیل کیلویی 250 هزار تومان کجا ؟ چی ؟ چگونه ؟ کجا هستند اقتصاد دانان که یک فرمول بدند تا 45 هزار تومان را چگونه مصرف کنیم در ماه که شب یلدا هم آجیل 250 هزار تومانی بخریم . لطفا نظر بدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
مردم با شعور عزیز . بهترین راه نخریدن آجیل است . موقعی که خرید صورت نگیرد مجبورند قیمت را به قیوت واقعی بیاورند . در کجا بیان شده شب یلدا حتما باید آجیل بخورید . 45 تومان یارانه که نیم کیلو آجیل هم نمی شود . پس بقیه شبهای ماه چه بخوریم . خدا به داد دل ما برسد کسی که به فکر مردم نیستن دلار پایین آمد چرا نرخها پایین نمی آید !!!!!!!!!!
-
13
۰۹:۲۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
شما می فرمایید بین 90 تا 250 هزار قیمت یک کیلو پسته متفاوته چرا برای اینکه یکی مثل شما مسئول شده کار نابلد و فارغ از درد مردم.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
کاسب کارا به این حرفا گوش نمیدن _قیمت خودشون رو میدن والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
درست نیست که اجیل ۳۰تومنی بشه کیلویی ۲۵۰ بعد منت بذاریم که ده درصد ارزون شده
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۸:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
نمیخریم تا باد کنه روی دستتون
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۸:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
پسته سال 96 که بهترین نوعش بود, کیلویی 70،80 تومان بود, الان کمترین نوع و از نوع مرغوبیت پایین ترینش حتی زیر این قیمت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
ما از پسته خدا حافظی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
زحمت کشیدند نمیدونیم چجوری تشکر کنیم
من و اینهمه خوشبختی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
قیمت اجیل درچند ماه سه برابر شد کاهش ده درصدی فقط یه جک تلخ
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
امیدوارم که عید به همه ی هموظنان عزیزم مبارک باشد.
ولی خداوکیلی قیمت پشمک یزد و گز اصفهان و گوجه و بادمجان و محصولات وظن که هم در همین ایران تولید میشه با نرخ بیگانه و پول کشور ها دوز چه ارتباطی داره؟
بدون IPHONE زندگی کردن هم میشه .
با سلام و ادب
آخرین اخبار