معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان؛

پاکرو های متنوع در راه اصفهان/ راه اندازی سامانه هوشمند وزن خودروهای سنگین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت : 15 ایستگاه دوچرخه و پارکسوار اصلاح و خدمات جدید پاکرو ها در انواع مختلف ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در نشست خبری صبح امروز با اشاره به پیشرو بودن روز حمل و نقل اظهار کرد: از 26 آذز تا 29 دی ماه روز هوای پاک 33 روز مهمان شهروندان با برنامه های مختلف با عنوان قصه آدم و هوا هستیم.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوا افزود: عوامل مختلفی چون موتور و خودرو دود زا بدون معاینه فنی ، خودرو های تک سرنشین و پدیده وارونگی هوا بر تشدید آلودگی موثر است.

صلواتی عنوان کرد : در این مدت معاونت حمل و نقل و ترافیک  با برنامه های مختلف و در قالب پویش های مردمی جشنواره ها برنامه های تفریحی میزگرد ها با حضور اساتیددر حوزه حمل و نقل همراه شهروندان خواهد بود.

معاون حمل و نقل  و ترافیک شهرداری اصفهان  با تشریح برنامه 15های این حوزه در 4 گام بیان داشت : توسعه و اصلاح زیر ساخت ها افزایش فرهنگ سازی پویش های مردمی و اقدامات علمی پژوهشی است.

وی به اولین گام و تشریح زیر ساخت ها اشاره کرد و گفت : 15 ایستگاه دوچرخه و پارکسوار اصلاح خواهند شد و خدمات جدید با پاکروهای متفاوتی چون دوچرخه برقی ، دوچرخه های دونفره ، اسکوتر برقی و تردمیل های دوچرخه ای برای تفریح شهروندان به این ایستگاه ها اضافه خواهند شد.

صلواتی با اشاره به نقش موثر شهروندان در انعکاس گزارشات مختلف شهری تصریح کرد: طرح دیده‌بان در قالب 5 اکیپ بازرسی در نقاط شهر مستقر شده و گزارشات تخلف مانند خودروهای آلاینده، خاموشی و خرابی چراغ ها، حفاری ها و ..از سوی شهروندان به این اکیپ ها داده می‌شود تا رسیدگی شود.

ساماندهی حمل ونقل بار در شهر

معاون  حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بارشاهد اتفاقات خوبی هستیم، عنوان کرد: به منظور ساماندهی بار در شهر تصمیم به صدور سند برای بار گرفته شده و همچنین برای اولین بار سامانه هوشمند طراحی شده که در خیابان امام خمینی اجرا می‌شود.
وی در خصوص ویژگی‌های این سامانه اضافه کرد: تردد خودروها با بارهای سنگین در شهر منجر به آسیب به زیر ساخت‌های شهری و تاسیسات و به دلیل اضافه بار برخی از این خودروها تصادفاتی در شهر ایجاد می‌شود که با راه اندازی این سامانه خودروهای متخلف شناسایی و اجازه تردد به آن‌ها داده نمی‌شود.

مجهز شدن شهر به سامانه های ثبت تخلف

صلواتی در ادامه اقدامات این معاونت در خصوص اصلاح زیر ساخت‌ها اظهار کرد: تعداد636 تجهیزات هوشمند اعم از دوربین‌های نظارتی و تصویری، دوربین کنترل عبور از چراغ قرمز و تردد در مسیر اتوبوس های تند رو و 12 تابلو اطلاع‌رسانی کنترل و هشدار ترافیک تا پایان سال اضافه خواهد شد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک  شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح خودروهای سیار ثبت تخلف در 7 منطقه شهری عنوان کرد: این خودروها به تخلفاتی که مهم‌ترین آن توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی، پارک دوبل و توقف در محدوده تقاطع‌ها است، رسیدگی که در این ماه یک خودرو و تا پایان سال، 6 خودرو اضافه می‌شود.
وی بابیان اینکه در زمینه توقف قبل از خط عابر پیاده حدود85 درصد از شهروندان قانون‌مند شده اند، مطرح کرد: با قانون‌مند تر شدن شهروندان در زمینه رعایت کردن مکان صحیح پارک خودرو، حدود 30 درصد به معابر شهری اضافه شده و گامی در کاهش ترافیک شهر برداشته‌ایم.

وضعیت خط دو قطار شهری

صلواتی با اشاره به انجام عملیات عمرانی در چهار ایستگاه ابتدایی خط دو مترو عنوان کرد: با آغاز فعالیت TBM و ورودکاتر هد خریداری شده از گمرک، عملیات این دستگاه در دو ایستگاه شروع می‌شود.
وی ادامه داد: به زودی از اثر هنری نشان خط قطار شهری رونمایی و در سطح شهر نصب می‌شود.

صلواتی به بازسازی 20 اتوبوس شهری اشاره کرد و گفت: این اتوبوس ها به بازسازی بدنه و موتور وارد ناوگان حمل ونقل می‌شود و با نرم‌افزار موقعیت‌یاب اتوبوس‌ها،امکان توقف بی‌جا در ایستگاه و مشکلات تند و کند رفتن رانندگان حل خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری جشنی با عنوان راننده حرفه‌ای در روز 25 آذرماه بیان داشت: این جشنواره برای اولین بار در ایران برگزار و رانندگان از نظر تبحر در رانندگی و رفتار خوب بررسی می‌شوند.
صلواتی با اشاره به برگزاری چنین طرحی برای تاکسیرانان اظهار کرد: این طرح با عنوان سفرهای فیروزه‌ای انجام می‌شود و از تاکسیرانان خوب شهر در موضوعاتی مانند تکریم مسافر و منصف بودن و رعایت اخلاق، تقدیر می‌شوند.
معاون  حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید به سمت خودروها و سوخت پاک پیش رویم، در مورد طرحی با نام چشم شهر روشن،عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده با مسئولان کارخانه موتور برقی در شهرضا که حدود دو ماه پیش راه‌اندازی شد، پیش فروش موتورهای برقی با تسهیلات و با طیف وسیعی از قیمت به شهروندان ارائه می‌شود.
وی با یادآوری پویش کلاه ایمنی_سر زندگی که از ابتدای تیرماه برای موتورسیکلت‌سواران اجرا شد، اظهار کرد: در این پویش که به جای توقیف کامل موتور سیکلت سواران در کلاس آموزشی شرکت کرده و کلاه ایمنی دریافت می‌کردند، شاهد بازخوردهای خوبی بوده و 15 درصد تلفات حاصل از تصادفات موتور سیکلت کاهش داشت.

اهمیت فرهنگ‌سازی در رعایت قانون مداری

صلواتی به مباحث فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت قوانین شهری اشاره کرد و افزود: فرهنگ جزء جدایی‌ناپذیر شهروندان است و رفتار ترافیکی آنان نشانه توسعه‌مداری شهر است.
وی ادامه داد: برهمین اساس جشنواره ها و نمایشگاه‌های عکس مختلفی در شهر برگزار می‌شود که جشنواره ترافیلم، نمایشگاه عکس فوتو باک،ترا طنز و ترا طرح چند نمونه از این برنامه‌ها است.

پویش‌های مردمی همراه همیشگی ترافیک و حمل و نقل شهری

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به همراهی پویش‌های مردمی در برنامه‌های مختلف تصریح کرد: مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوا با پویش قصه آدم و هوا، بفرمایید مترو در جهت افزایش تشویق مردم به استفاده از مترو و سه شنبه های بدون خودرو که سعی بر گسترش و اجرای آن در خیابان ابوذر رهنان و خیابان نظر داریم، نمونه‌هایی از همراه کردن عموم شهروندان با اتفاقات خوب شهری است.
وی با بیان اینکه طرح زنگ شهر که قبلا در مترو و با حضور شهردار محترم و دانش‌آموزان برای افزایش آگاهی در مورد حمل و نقل شهری اجرا شد اضافه کرد: در اتوبوس ها نیز این کار انجام می‌شود و طرح‌های تخفیفی برای استفاده دانش‌آموزان از وسایل حمل‌و نقل عمومی در نظر گرفته‌ایم.

معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین

صلواتی با اشاره به وجود 8 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و یک مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین تصریح کرد: با هوشمند شدن این مراکز و ثبت در سیستم جامع مرکزی، امکان بروز تخلف و اعمال سلیقه‌های شخصی در این مراکز به صفر رسیده است.
وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با وجود مشکلات در کشور که دامن‌گیر تمامی نهاد های جامعه شده است، بازهم چرخ بازآفرینی و توسعه شهر هم چنان در گردش باشد.

 

انتهای پیام /س

 

برچسب ها: ترافیک ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.