حق دوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پرداخت حقوق پرستاران از درآمدهای اختصاصی مراکز درمانی/ بیمارستان‌ها باید زیرساخت‌های پزشک خانواده را فراهم کنند

معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: قرار است حقوق پرستاران از طریق درآمدهای اختصاصی که از بیماران و حق بیمه‌ها دریافت می‌شود، پرداخت شود.

پرداخت حقوق پرستاران از درآمدهای اختصاصی مراکز درمانی/ بیمارستان‌ها باید زیرساخت‌های پزشک خانواده را فراهم کنندعلی‌اکبر حق‌دوست معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برخلاف تصور افراد، بودجه طرح تحول افزایش چندانی نداشته و تغییرات خاصی  در حوزه منابع ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات، جذب پرستاران با فراهم شدن زیرسا‌خت‌های آن در سال‌های گذشته به طور جدی پیگیری شده است و امروزه به دلیل افزایش تخت‌های بیمارستانی و افتتاح بیمارستان‌های جدید نیاز مراکز درمانی به پرستاران بیشتر شده است.

راهکار وزارت بهداشت برای پرداخت حقوق پرستاران

معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت بیان کرد: قرار است که حقوق پرستاران از طریق درآمدهای اختصاصی که از بیماران و حق بیمه‌ها دریافت می‌شود، پرداخت شود و پس از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این افراد برای سال ۹۸ جذب حوزه سلامت شوند.

حق‌دوست اظهار کرد: پس از آنکه پرستاران به طور رسمی جذب شوند، حقوق آنها از طریق خزانه برای سال ۹۸ پرداخت می‌شود، البته منابعی که برای پرداخت اولیه حقوق و ویزیت پرستاران به دست می‌آید، مبلغ زیادی نیست و کفاف حقوق پرستاران را نمی‌دهد.

اولویت وزارت بهداشت در تخصیص بودجه هتلینگ بیمارستان‌ها

وی بیان کرد: هزینه هتلینگ‌ با بودجه طرح تحول به صورت هدفمند اختصاص پیدا کرده و این کار در راستای تعیین اولویت‌ها انجام شده است، از نظر وزارت بهداشت اتاق مراقبت بیماران، اتاق عمل جراحی و راهروها در هتلینگ‌ بیمارستان‌ها در اولویت اول قرار دارد که این کار در راستای هدفمند شدن پرداخت‌ها و حتی کنترل هزینه‌ها انجام می‌شود.

معاون راهبردی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تأکید کرد: فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، فاضلاب، سیستم‌های گرمایشی‌ و سرمایشی‌ بر اساس تعیین اولویت‌ها باید انجام شود و در این راستا معاونت درمان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

حق‌دوست اضافه کرد: در هدفمندی پرداخت‌ها بدین صورت است که اگر دانشگاهی در فراهم کردن زیرساخت‌ها تعلل کند، این کار باعث تأخیر و یا کاهش دریافتی‌ها می‌شود و دانشگاه باید بیمارستان‌های تحت پوشش خود را از نظر زیرساخت‌های پزشک خانواده تجهیز کند.

وی گفت: دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و با فراهم کردن زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله پرداخت خدمات الکترونیکی سلامت و پزشک خانواده باعث پیش‌برد طرح تحول و کنترل هزینه‌های حوزه سلامت شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.