یک مقام سازمان دیدبان حقوق بشر در اظهاراتی کنایه‌آمیز از رفتار متناقض امارات متحده عربی در برخورد با فعالان شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد.

انتقاد دیدبان حقوق بشر از رفتار متناقض اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، کنث روث، مدیر اجرایی سازمان دیدبان حقوق بشر از رفتار متناقض امارات در برخورد با فعالان شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد.

وی گفت: امارات میزبان کنفرانس عربی رسانه‌های تاثیر گذار در عرصه شبکه‌های اجتماعی است در حالی که فعالان در شبکه توئیتر را به خاطر توئیتر‌های منتقدانه زندانی کرده است.

مدیر اجرایی سازمان دیدبان حقوق بشر سوالی کنایه‌آمیز  مطرح کرد که آیا می‌خواهید کتابچه‌های «چگونه توئیت کنید بدون اینکه به زندان بروید» در میان شرکت کنندگان توزیع کنید؟

وی افزود: امارات متحده عربی  در آینده به آن‌ها (فعالان توئیتری) احتیاج پیدا خواهد کرد.

امارات متحده عربی از روز گذشته میزبان کنفرانسی است که در آن ضمن بررسی فعالیت ها و آینده شبکه های اجتماعی، به تقدیر و تشکر از کاربران تاثیر گذار شبکه‌های اجتماعی پرداخته و جایزه ملکه رانیا، همسر پادشاه اردن به شخصیت فعال سال شبکه‌های اجتماعی اعطا می‌شود.

این کنفرانس با حضور محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم امارات و ملکه اردن و نخبگان عرصه رسانه و روزنامه نگاران ۲۵ کشور عربی در دبی برگزار شده است و به مدت دو روز ادامه دارد.

این در حالی است که امارات بسیاری از فعالان مخالف خود در رسانه‌های اجتماعی را به علت انتقاد از ابوظبی زندانی کرده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار