ثبت ۹۹ هزار تخلف در جاده های خراسان جنوبی/تخلفات سرعت استان بیش از میانگین کشوری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از وقوع ۹۹ هزار و ۴۸۲ مورد ثبت تخلف در جاده های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی صبح امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۹۹ هزار و ۴۸۲ مورد ثبت تخلف در جاده های استان داشته ایم که ۸۶ درصد به ثبت جریمه منجر شده است.

وی افزود:فعال شدن پایانه مرزی ماهیرود از سال ۸۷ وضعیت ترافیکی ما را دگرکون کرد.

شهامت با بیان اینکه ده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولت در شبکه حمل و نقل است، گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۹۹ هزار و ۴۸۲ مورد ثبت تخلف در سطح استان داشته ایم که ۸۶ درصد به ثبت جریمه منجر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته نیز ۸۰ هزار و ۳۲۳ مورد ثبت تخلف در سطح استان داشته ایم.

وی با تأکید بر اینکه از اضافه بار بر راه ها باید صیانت کنیم، گفت: عبور ترافیک موجب کاهش عمر راه می شود لذا باید با عبور اضافه تناژها برخورد جدی صورت پذیرد.

شهامت با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در صدر تخلف سرعت در کشور است، افزود: میانگین تخلف سرعت در سطح کشور هفت درصد است اما این رقم در خراسان جنوبی به ۲۶ درصد می رسد که علت آن به کویری بودن و زیاد بودن طول راه ها در این استان بر می گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهریور، مهر و آبان ماه سال جاری سهم متوسط ثبت تخلف سرعت به ترتیب سه، شانزده و ۵۶ درصد بوده که نشان دهنده ارتقاء سیستم است، اظهار داشت: طی سال گذشته ۲۴۰ نفر فوتی در راه های استان داشته ایم که این رقم در سال جاری تا کنون ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه تعداد تصادفات در سطح استان تغییر چندانی نداشته اما شدت آن و تعداد تلفات کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/غ

 

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار