دبير ستاد بازآفرينی شهری استان اردبيل؛

اختصاص 64 ميليارد تومان تسهيلات ساخت مسكن در اردبیل/ساخت 3215 واحد مسكونی در استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در اجرای تحرک بخشيدن به برنامه های بازآفرينی شهری 64 ميليارد تومان تسهيلات ساخت مسكن به استان اردبيل اختصاص يافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حيدری، مديركل راه و شهرسازی استان اردبيل در جلسه ستاد باز آفرينی استان با اعلام اين مطلب افزود: در اجرای تكاليف برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرک بخشيدن به برنامه های بازآفرينی اعم از احياء بافت های فرسوده و ساماندهی حاشيه شهرها از طريق بازآفرينی و نوسازی محلات هدف 64 ميليارد تومان تسهيلات ساخت 3 هزار و 215 واحد مسكن به استان اردبيل اختصاص يافت.

وی افزود: تسهيلات ساخت برای سازندگان واحدهای مسكونی در كلان شهرها به ازای هر واحد 50 ميليون تومان و در ساير شهرها 40 ميليون تومان با نرخ سود 9 درصد در سال جاری برای دوره مشاركت مدنی دو ساله ساخت است و علاوه بر اين تسهيلات 70 ميليون تومانی با نرخ سود 18 درصد برای انبوه سازان قابل پرداخت می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبيل به تسهيلات خريد هم اشاره كرد و اظهار داشت: اين تسهيلات از محل صندوق پس انداز مسكن يكم برای متقاضيان خريد واحد مسكونی در محدوده ها و محلات هدف در شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعيت 60 ميليون تومان و ساير مناطق شهری 40 ميليون تومان با نرخ سود 6 درصد با دوره بازپرداخت حداكثر 12 سال می باشد.

حيدری افزود: تسهيلات وديعه اسكان موقت به صورت قرض الحسنه در كلان شهرها 20 ميليون تومان برای هر متقاضی واجد شرايط و در ساير شهرها 15 ميليون تومان می باشد.

وی به فرصت های شغلی ايجاد شده در راستای طرح بازآفرينی در سطح استان اردبيل اشاره كرد و افزود: تعدا 3 هزار و 799 فرصت شغلی در راستای اجرای بازآفرينی در سطح استان بصورت مستقيم ايجاد خواهد شد و اين در حالی است كه بصورت غير مستقيم هم 5 هزار و 699 فرصت شغلی در همين راستا ايجاد خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبيل گفت: اميد است نقش موثر و جهادی شهرداری ها و سايردستگاه های دولتی عضو ستاد در اجرای برنامه بازآفرينی و رفع مشكلات و مسايل با حضور حداكثری بخش خصوصی و توسعه گران دستاوردهای اين طرح در كوتاه ترين زمان ممكن، بازآفرينی بافت ها و محلات هدف مورد انتظار را در سطح استان موجب گردد.

حیدری ادامه داد: بودجه عمومی خدمات روبنايی، زيربنايی و توانمند سازی به ميزان 394 ميليارد ريال و بودجه شهرداری ها 2 هزار و 44 ميليارد ريال و یک هزار و 168 ميليارد ريال سهم بودجه ساير دستگاههای دولتی عضو ستاد در اجرای طرح بازآفرينی شهری در استان اردبيل است.

وی افزود: هرگونه ايجاد تعهد و هزينه كرد بابت پروژه های برنامه اقدام مشترک محلات با رعايت قوانين، مقررات، آئين نامه ها و دستور العمل های جاری خواهد بود.

دبير ستاد بازآفرينی شهری استان اردبيل در ادامه به پرداخت وام در جهت احيای بافت های فرسوده اشاره كرد و اظهار داشت: از اول سالجاری تا به امروز برای ساخت هزار و 100 واحد مسكونی متقاضيان به بانک های عامل معرفی و نسبت به تكميل مدارک و اخذ وام اقدام نموده اند.

حیدری تصريح كرد: اولويت اجرای طرح های بازآفرينی شهری در استان اردبيل در شهرهای بالای 50 هزار نفر بوده و در شهرهای زير 50 هزار نفر به شرط تعريف و ارائه طرح امكان پذير خواهد بود.

وی در پايان به بحث اطلاع رسانی در خصوص بازآفرينی شهری و اقدامت صورت گرفته اشاره كرد و افزود: در بحث اطلاع رسانی بايد از تمام ظرفيت شهرداری ها، دستگاه های عضو ستاد و صدا و سيمای مركز اردبيل در اقدامی مشترک موارد لازم جهت اطلاع همشهريان محترم شفاف سازی و اطلاع رسانی گردد.

انتهای پیام/ح

ایجاد بیش از 3 هزار فرصت شغلی در راستای اجرای بازآفرينی در اردبیل

 

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار