سوال نماینده کنگره از مدیر گوگل: چرا وقتی کلمه احمق را سرچ می‌کنم تصویر ترامپ نمایش داده می‌شود؟

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از مدیر ارشد شرکت گوگل درباره علت نمایش تصاویر دونالد ترامپ هنگام جستجوی کلمه «احمق» سوال پرسید.

سوال نماینده کنگره از مدیر گوگل: چرا وقتی کلمه احمق را سرچ می‌کنم تصویر ترامپ پدیدار می‌شود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از مدیر ارشد شرکت گوگل پرسید چرا هر زمان که وی کلمه احمق را در بخش تصاویر گوگل جستجو می‌کند تصاویر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در صفحه رایانه پدیدار می‌شود.

زو لوفگرن (Zoe Lofgren) نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا روز سه شنبه در جریان جلسه استماعی با حضور سوندار پیچار، مدیر اجرایی ارشد گوگل از وی پرسید چرا زمانی که کلمه احمق را جستجو می کند تصاویر ترامپ پدیدار می شود.

سوندار پیچار نیز که در جمع اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان حضور یافته بود تلاش کرد برای حضار این مطلب را توضیح دهد که برای ارتباط دادن یک تصویر با کلمه جستجو شده مجموعه‌ای از دویست فاکتور مورد توجه قرار می‌گیرد از قبیل مرتبط بودن، معروفیت و نیز اینکه بقیه چگونه این اصطلاح را به کار می‌برند.

پیچار افزود: «پس اینگونه نیست که یک نفر پشت صفحه رایانه بنشیند و تصمیم بگیرد که چه تصویری را به کاربر نشان دهد. اساسا این مسئله عبارت است از مجموعه ای از چیزهایی که کاربران تولید می کنند و تلاش برای مرتب کردن آن اطلاعات.»

این در حالی است که جمهوریخواهان طرفدار ترامپ ادعا می کنند که کارکنان گوگل بنا به دلایل سیاسی در نتایج نشان داده شده دستکاری می‌کنند. این جلسه استماع عمدتا نشان داد که تا چه حد اطلاعات نمایندگان کنگره درباره اینترنت بسیار اولیه و غیرحرفه‌ای است.

لامار اسمیت از نمایندگان جمهوری خواه کنگره از ایالت تگزاس از پیچار پرسید آیا تا به حال از یکی از کارکنان گوگل خواسته است در نتایج جستجو دست ببرد یا نه. پیچار نیز گفت از آنجایی که این فرایند مراحل بسیار زیادی دارد یک نفر و حتی گروهی از افراد نمی توانند این کار را انجام دهند. با این حال این نماینده جمهوری خواه از این پاسخ قانع نشد و گفت: «من مخالفم. من فکر می کنم افراد می توانند دستکاری کنند زیرا این کار اساسا یک فرایند انسانی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
چونکه ترامپ نادان هست .
آخرین اخبار