پیشخوان مجوز‌های کشور در فارس به طور رسمی راه اندازی شد.

همایش آئین رسمی راه اندازی پیشخوان مجوز‌های کشور در فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آئین رسمی راه اندازی پیشخوان مجوز‌های کشور در فارس برگزار شد.

میرشجاعیان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی کشور در این همایش اظهار کرد: کسب و کار زمانی اهمیت پیدا می‌کند که دولت‌ها در سیاست‌های معمولشان ناتوان می‌شوند.

وی ادامه داد: عموما دولت‌ها برای کنترل اقتصاد از دو ابزار سیاست‌های پولی و مالی استفاده می‌کنند و حجم پول را به نوعی تغییر می‌دهند و با آن نرخ‌ها و تورم را تنظیم می‌کنند یا با بودجه مالیات این کار را انجام می‌دهند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و داریی کشور تصریح کرد: بحث در کشور ما زمانی شروع شد که ابتدای دولت یازدهم در شرایط تحریم قرار گرفتیم و بحث‌های محیط کسب و کار مطرح شد.

میرشجاعیان اضافه کرد: بحث‌های محیط کسب و کاری به نوعی جانب عرضه اقتصاد است و سعی می‌کنیم هزینه بنگاه‌ها را کاهش دهیم و اولویت‌های آن هم همیشه در حال نوسان بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ وقت در خلال سال‌های گذشته محیط کسب و کار در دستگاه‌های مختلف در اولویت یک نبوده است، گفت: آسیبی که در محیط احساس می‌کنیم در عین حال که می‌بینید بخش خصوصی به خوبی خدمات الکترونیکی را به مردم ارائه می‌کند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و داریی کشور اضافه کرد: این در حالی است که دولت در این خصوص به سختی عمل و ساختار سنتی خود را حفظ می‌کند و به شدت برای حفاظت اختیارات، قربانیان اصلی مردم هستند که دچار تضاد می‌شود.

میرشجاعیان بیان کرد: پایگاه اطلاع رسانی پیشخوان مجوز‌های کشور به آدرس www.g ۴ b.ir علاوه بر صدور مجوز و پاسخویی سوالات، به فعالان اقتصادی نیز مشاوره می‌دهد.

وی ادامه داد: از طریق این سامانه ۲ هزار و ۱۰۰ عنوان مجوز شناسایی شده است و از این تعداد دستگاه‌ها نزدیک به ۶۰۰ مجوز را یا حذف کرده اند یا ادغام کرده اند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و داریی کشور با اشاره به اینکه این ادغام‌ها جنبه صوری دارد، تصریح کرد: در حالی که یک عنوان وجود دارد، اما در ذیل آن ۲ مجوز صادر می‌شود.

میرشجاعیان افزود: تعداد مجوز‌های کل کشور را کسی نمی‌داند و در این خصوص اطلاعاتی وجود ندارد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها هم به راحتی نمی‌دانند که تعداد مجوز‌های آن‌ها در کشور به چه صورت است.

وی اضافه کرد: در پایگاه اطلاع رسانی پیشخوان مجوز‌های کشور، سامانه مجوز‌های کسب و کار کشور (سام)، سامانه دریافت، انعکاس و رسیدگی به شکایات متقاضیان و صدور مجوز‌های کسب و کار (دادور)، سامانه پایگاه اطلاع رسانی مجوز‌ها و نقشه ملی استعلامات کشور (نما) و سامانه مرکز فوریت‌های محیط کسب و کار کشور (باور) فعال است.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و داریی کشور با بیان اینکه این سامانه‌ها هم اکنون در سراسر کشور فعال شده و در قالب یک دریچه واحد خدمات رسانی می کند، تصریح کرد: همه خدمات دولت الکترونیک از مرحله ثبت نام، صدور مجوز، پیگیری شکایت و دریافت نتیجه شکایت، با استفاده از این سامانه ها‌ی چهارگانه بدون مراجعه به دستگاه‌های مختلف انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌های چهارگانه پیشخوان مجوز‌های کشور با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۲ به صورت آزمایشی راه اندازی شد، گفت: هدف از راه اندازی این سامانه ها حل مشکل صدور مجوزها، رسیدگی به شکایات، و پیگیری خواسته‌های فعالان اقتصادی و جلوگیری از اتلاف وقت فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام/چ

همایش آئین رسمی راه اندازی پیشخوان مجوز‌های کشور در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار